Companiile britanice de transport interurban au preluat reteta succesului de la companiile aeriene cu preturi mici, faimoasele "low cost", scazand si ele puternic tarifele, pentru a putea relansa cererea si cuceri o noua clientela.
NOUTATEA. Asa se face ca sosirea pe piata, la inceputul lunii septembrie, a unui nou operator, nu a trecut neobservata. Autobuzele companiei easyBus (foto), de dimensiuni mai mici decat cele obisnuite si de culoare portocalie, care leaga deocamdata Londra de Milton Keynes (centrul Angliei) sunt usor de recunoscut de la distanta. Atentia a fost atrasa insa de identitatea si de motivatiile proprietarului easyBus, Stelios Haji-Ioannou. El vrea sa faca revolutie pe sosele, asa cum a reusit si in zbor, prin compania easyJet. Milionarul britanic a mirosit afacerea intr-un domeniu afectat de ani in sir de declin: potrivit cifrelor oficiale, numarul de kilometri realizati la bordul autocarelor de catre britanici a scazut cu 17,7% intre 1985 si 2000. Operatorii de pe piata, de la "gigantii" Stagecoach si National Express, pana la mai nou-venitul easyBus, au scazut tarifele in mod spectaculos: s-a ajuns pana la 1 lira sterlina (1,5 euro) un drum, oricare ar fi distanta parcursa.