x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea cheltuieşte 1,3 milioane de euro pentru imaginea României

0
Autor: Elena Stan 23 Iun 2009 - 00:00
Udrea cheltuieşte 1,3 milioane de euro pentru imaginea României Dan Marinescu/Jurnalul National


Elena Udrea aruncă pe apa Sâmbetei peste 1,3 milioane de euro din bugetul statului pentru promovarea României pe două posturi internaţionale de televiziune. Campania începe târziu, după ce toată lumea şi-a făcut deja planuri de vacanţă, iar bugetele turiştilor sunt serios afectate de criza economică mondială.

Udrea se aşteaptă ca spotul de promovare a României pe cele mai mari posturi internaţionale de televiziune să stârnească curiozitatea turiştilor străini.

„Spotul de promovare a României va fi difuzat până la sfârşitul acestui an pe două mari posturi de televiziune internaţionale, unul de sport şi celălalt de ştiri. Ministerul se află în prezent în proces de selecţie a acestora. Sper ca numărul turiştilor străini care vor veni în România anul acesta să crească cu cel puţin 10% în urma campaniilor de promovare pe care le vom face", declara la 5 iunie Elena Udrea, la Paris, cu ocazia lansării campaniei externe de promovare a României.

Cu toate acestea, anunţul cu privire la organizarea licitaţiei pentru alegerea posturilor tv care vor derula campania de publicitate pe piaţa internaţională a fost lansat abia ieri, la trei săptămâni după anunţul ministrului Udrea.

Utilitatea campaniei de promovare ridică un mare semn de întrebare, deoarece majoritatea tour-operatorilor au contracte deja încheiate, aceste aranjamente realizându-se încă de la sfârşitul anului trecut, nu în plin sezon estival.

Astfel, dacă acţiunile de promovare nu vor continua şi în 2010, cele 1,3 milioane de euro vor fi doar bani cheltuiţi degeaba. Rămâne de văzut cine va profita de pe urma bugetului generos alocat de Ministerul Turismului.

CERINŢE
Posturile care vor difuza spoturile de promovare vor fi desemnate printr-o licitaţie organizată în luna iulie, valoarea estimată a contractelor de publicitate fiind de 5,6 milioane de lei (1,3 milioane de euro), fără TVA.

Potrivit Ministerului Turismului, contractele vor viza servicii de campanie publicitară tv pe piaţa internaţională în perioada 15 iulie-31 decembrie 2009.

Instituţia va selecta un post paneuropean de sport şi un canal internaţional de ştiri. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 6 iulie.

La noi în ţară nu există companii de publicitate care să fi angajat contracte cu posturile de televiziune vizate de Udrea, respectiv Eurosport şi Euronews şi care să îndeplinească cerinţele specificate în caietul de sarcini.

La licitaţie pot participa maxim şapte agenţi economici care trebuie să depună o garanţie de 84.700 de lei pentru canalele sportive şi de 28.230 de lei pentru canalele de ştiri. Totodată, agenţiile care intermediază campania pentru posturile de sport trebuie să fi obţinut în ultimii trei ani o cifră de afaceri anuală de minimum trei milioane de euro şi să fi încheiat un contract de publicitate de minimum 300.000 de euro sau trei contracte de minimum 500.000 de euro. În ceea ce priveşte publicitatea difuzată pe posturile de ştiri, valoarea cifrei de afaceri a intermediarilor trebuie să fie de minimum un milion de euro, iar contractul de publicitate încheiat anterior să fie de cel puţin 100.000 de euro, respectiv 160.000 de euro pentru trei contracte.

TURISMUL, ÎN RECESIUNE
Deşi se aruncă cu bani pentru promovarea României pe plan internaţional, se pare că rezultatele nu sunt chiar îmbucurătoare, potrivit specialiştilor în domeniu. „Estimez pentru acest an o scădere a numărului de turişti străini care vor sosi în România în ciuda sumelor alocate pentru promovarea internaţională. Circa 70% din turiştii occidentali au bugetul de vacanţă afectat de criza economică. Nemulţumirile manifestate de marii tour-operatori, care aduceau turişti la noi în ţară, şi faptul că faţă de anul trecut nu s-au făcut schimbări majore în ceea ce priveşte condiţiile din structurile de cazare de la noi din ţară sunt factori care nu pot duce la o creştere a numărului de turişti străini sosiţi la noi în ţară", ne-a declarat Ciprian Enea, consultant al agenţiei Bestturism.

Citeşte mai multe despre:   economic,   promovare

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Mobilizare puternică pe şantiere companiei Transgaz

Mobilizare puternică pe şantiere companiei Transgaz
În ciuda pandemiei de coronavirus, compania Transgaz continuă proiectele de investiţii în forţă, iar ieri erau mobilizaţi pe şantiere peste 2.100 de muncitori. Cei mai mulţi lucrau pe şantierele din cadrul...

Orban, devoratorul de bugete: sparge în 8 luni cât PSD în 2 ani

Orban, devoratorul de bugete: sparge în 8 luni cât PSD în 2 ani
Galerie Foto În primele 8 luni din acest an, statul a cheltuit cu 54,7 miliarde de lei mai mult decât a încasat, generând un deficit bugetar de 5,18% din Produsul Intern Brut (PIB). Aceste cifre reprezintă recorduri ale...

Alegerile au calmat cursul leului

Alegerile au calmat cursul leului
Leul s-a apreciat ieri, în prima zi după alegerile locale, atât față de euro și dolar, cât și în raport cu toate monedele din regiune. Cursul euro a scăzut ușor, la 4,8705 lei, după ce săptămâna trecută...

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate
În această perioadă, antreprenorii sociali pot depune cereri de sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural. În prima fază, care durează până pe 15 decembrie (ora 16.00), sunt...

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana
Consiliul Concurenţei analizează preluarea companiei Doosan IMGB SA de către SIF Banat-Crișana.  "Autoritatea de concurenţă va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii...

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 2.09% pe an

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 2.09% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a urcat la 2,09% pe an, de la 2,07% pe an, valoarea de ieri, arată Banca Naţională...

Mentoratul, un pas către succesul profesional

Mentoratul, un pas către succesul profesional
Studiile sociologice din ultima perioadă arată că s-a schimbat ceva în modul de a alege meseriile. Dacă în urmă cu 20 de ani cei mai mulți copii și tineri își alegeau meseriile în funcție de...

„Ferme pentru tineri”, program cu eșec anunțat

„Ferme pentru tineri”, program cu eșec anunțat
Guvernanții vor să atragă tinerii specialiști în circuitul agricol și le oferă terenuri pentru exploatare. Dar loturile avute la dispoziție ajung unui număr redus de beneficiari, iar suprafața maximă alocată...

Deficit bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului 2020

Deficit bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului 2020
Deficitul bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului, respectiv 54,77 miliarde de lei. În aceeași perioadă din 2019, acesta a fost de 4,7% din PIB, adică 49,68 miliarde de...

Ultimele zile pentru cererea de amnistie fiscală

Ultimele zile pentru cererea de amnistie fiscală
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește că termenul-limită de depunere a notificării prin care se manifestă intenția de a beneficia de măsura de restructurare a obligațiilor bugetare...

Deficit bugetar uriaș! Ministrul Florin Cîțu recunoaște dezastrul abia după alegeri

Deficit bugetar uriaș! Ministrul Florin Cîțu recunoaște dezastrul abia după alegeri
România a ajuns la un deficit bugetar uriaș în primele opt luni ale anului. 54,7 miliarde de lei, însemnând 5,18% din PIB, recunosc și cei de la Ministerul Finanțelor. Cu alte cuvinte, în momentul de față,...

Surpriză pe piața valutară: Euro a scăzut

Surpriză pe piața valutară: Euro a scăzut
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, luni, un curs de referinţă de 4,8705 lei pentru un euro, în scădere cu 0,09% faţă de nivelul de 4,8750 consemnat vineri. Dolarul a coborât cu 0,11%, la 4,1828 lei...

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie
Operatorul aerian low-cost ,Wizz Air, lansează două rute noi de la Iaşi şi Craiova spre Birmingham în Marea Britanie. Acestea vor fi operabile de la  23 şi 24 octombrie 2020. Biletele...
Serviciul de email marketing furnizat de