De când au posibilitatea de a aplica pentru joburi direct de pe telefonul mobil, românii şi-au transformat această ocupaţie în rutină zilnică. Numărul aplicanţilor pentru locurile de muncă de pe BestJobs.ro prin intermediul unei platforme mobile s-a dublat în ultimele şase luni, ajungând la 3.000, anunţă specialiştii site-ului de recrutări.
“Dacă în intervalul 15-30 septembrie 2012 maximul zilnic atins a fost de 1.359 de aplicanţi ce folosesc o conexiune mobilă, saşe luni mai târziu, până la sfârşitul lunii februarie 2013, s-au trimis în medie 2.000 de CV-uri, maximul atins fiind de 3.100 de aplicări, pe 4 februarie, iar numărul acestora continuă să crească”, spun reprezentanţii BestJobs.
Candidaţii care folosesc aceste conexiuni mobile pentru a-şi căuta un job au avantajul că sunt primii care află care sunt cele mai noi posturi libere în oraşul lor şi în domeniul lor de activitate, primind şi notificări în momentul în care CV-ul lor este vizualizat de o firmă, ceea ce îi poate pregăti pentru un eventual interviu.
BestJobs.ro are singura aplicaţie de pe piaţa din România care le permite candidaţilor să vizualizeze şi să aplice la job-urile postate pe site, fiind astfel mereu conectaţi la schimbările de pe piaţa forţei de muncă. Aplicatia este disponibilă atât pentru utilizatorii smartphone-urilor şi tabletelor care rulează sistemul de operare Android, cât şi pentru cele iOS. “Aproximativ 400.000 de persoane viziteaza lunar Bestjobs.ro de pe o platformă mobilă, numărul vizitelor noi urcând cu 162% numai anul trecut. Pentru anul în curs se estimează o creştere şi mai puternică a influenţei pe care telefoanele mobile şi tabletele o au asupra pieţei muncii din România, în contextul în care aceste dispozitive devin din ce în ce mai accesibile tuturor”, mai spun reprezentanţii site-ului de recritări.
Un studiu privind rata de penetrare a smartphone-urilor la nivelul statelor europene, derulat la finalul anului trecut, arată că în România aceasta a urcat de la 8,4% în 2011, la 17% în 2012. Creşterea masivă anuală se datorează atât scăderii preţului dispozitivelor mobile, cât şi diversificării continue a acestora. Comparativ, în Marea Britanie rata de penetrare a smartphone-urilor a depăşit 50% anul trecut, în timp ce în Germania şi Italia aceasta se apropie de 30%.