Principalele industrii în care se caută specialişti in digital sunt cea software, online, mobile şi de advertising, conform informaţiilor Digitaljob.ro, prima platformă de recrutare de nişă, dedicată exclusiv industriei digitale şi IT din România.
Potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES, majoritatea ofertelor de joburi în aceste industrii, peste 90%, sunt pentru programatori şi designeri, pe poziţii de Senior, Bucureştiul şi Iaşiul fiind oraşele cu cele mai multe locuri de muncă disponibile.
'Cererea cea mai mare vine din partea industriei software, aplicaţiile software fiind necesare în orice altă industrie. Topul este completat de ofertele din online, mobile, advertising şi gaming. Primele trei industrii sunt similare şi se întrepătrund, o aplicaţie solidă având, aproape de fiecare dată, şi o componentă online şi una pe mobile, acestea depinzând de publicitate, pentru promovare. În ceea ce priveşte ofertele din gaming, cele mai multe oferte vin în perioada de primăvară-vară, când se desfăşoară sezonul angajărilor masive', se arată în comunicatul citat.
Din totalul locurilor de muncă disponibile în companiile care activează în aceste industrii, majoritatea ofertelor sunt pentru programatori (65%) şi designeri (30%), în timp ce cererea pentru specialişti în marketing este de 5%. În general, se caută candidaţi cu experienţă în domeniul în care aplică, doar 3% dintre joburi fiind pentru poziţii de Junior.
'Ponderea cea mai mare o au programatorii, care sunt responsabili cu implementarea şi dezvoltarea ideilor pe care se bazează toate aplicaţiile. Specialiştii care dezvoltă aplicaţii pentru mobil sunt mai puţini şi mai greu de găsit, deci şi cererea este pe măsură. Designerii şi oamenii de comunicare completează acest trio al joburilor cele mai căutate în domeniul digital', a afirmat Marius Dascălu, Strategy and Creative Director 2Fresh, agenţia interactivă care a dezvoltat platforma Digitaljob.ro.
În ceea ce priveşte oraşele în care se caută specialişti în digital, a precizat Marius Dascălu, Bucureştiul este pe primul loc, 56% dintre oferte venind din Capitală. Pe următoarele poziţii se situează Iaşiul (12%), Cluj-Napoca (6%), Timişoara (4%) şi Braşovul (3%). Pe plan extern, cele mai multe oferte de joburi pentru specialiştii din România vin din Germania, Olanda, Franţa, EAU, SUA şi Luxemburg.
'Majoritatea joburilor sunt publicate de companii mici şi medii, firme de software, agenţii web, agenţii de publicitate, dar şi de companii mari ca IBM, Leumi Bank, RDS-RCS şi multinaţionale cu sucursale în România, companii cu vechime pe piaţa din ţara noastră, care ştiu foarte bine ce caută', a menţionat Marius Dascălu.
Agenţia web 2Fresh este activă pe piaţa din România încă din anul 2003, proiectele dezvoltate de aceasta fiind răsplătite de-a lungul anilor, cu 6 premii Internetics. Compania susţine comunitatea designerilor şi artiştilor români din anul 2000, când a lansat Visualart, cea mai mare comunitate de artişti vizuali din România. În 2006, agenţia a lansat şi platforma Portfolios, dedicată directorilor de creaţie, ilustratorilor şi artiştilor digitali, cărora le oferă, astfel, posibilitatea de a învăţa şi de a se perfecţiona, pentru a obţine un job mai bun.