x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Cele mai profitabile reality-show-uri

Cele mai profitabile reality-show-uri

30 Oct 2004   •   00:00

CULTURA/MASS-MEDIA

Revista Forbes a alcatuit topul celor mai profitabile reality-show-uri. Audienta buna aduce bani frumosi, chiar 414.700 de dolari pentru 30 de secunde de reclama. Revista Forbes a alcatuit un top al celor mai profitabile reality-show-uri. Concluzia la care au ajuns redactorii publicatiei: audienta buna aduce bani frumosi.
ADRIANA PADURARU

LIDER. Fox TV incaseaza 414.700 de dolari pentru un spot publicitar de 30 de secunde in timpul show-ului "American Idol"
Toata lumea (fie ca sunt simpli spectatori sau specialisti) a ajuns la concluzia ca reality-show-urile sunt aducatoare de bani. Costurile de productie sunt mult sub cele ale unui serial cu actori, fie ei si de "mana a doua" (ca sa nu mai vorbim de cei consacrati), iar publicul a inceput sa guste din ce in ce mai mult acest tip de format. Astfel, cu cat emisiunea este mai urmarita, cu atat pretentiile financiare ale televiziunilor in ceea ce priveste un spatiu publicitar sunt mai mari. Ceea ce inseamna ca veniturile din publicitate cresc de la o zi la alta.

TOP. Pornind de la aceasta idee, revista Forbes a alcatuit un top al celor mai profitabile reality-show-uri. Pe primul loc a fost clasat "American Idol", transmis de Fox TV. Costul unui spot de 30 de secunde la respectivul post costa nu mai putin de 414.700 de dolari, emisiunea aducand televiziunii un profit anual de 260,7 milioane de dolari. "Survivor: Pearl Island", show - transmis de CBS, se situeaza pe locul doi, cu un cost de 327.000 de dolari pentru un spot. Profitul anual al postului in urma difuzarii acestei emisiuni depaseste 73 miloane de dolari. Locul trei este ocupat de "The Apprencice". NBC cere pentru un spatiu publicitar de 30 de secunde in timpul show-ului 287.300 dolari, profiturile ridicandu-se la 53,945 milioane de dolari. Ultimele doua locuri sunt ocupate de doua reality-show-uri surori: "The Bachelor" si "The Bachelorette", ambele transmise de ABC. Primul atrage un cost de publicitate de 231.500 dolari/30 de secunde, in timp ce pentru o reclama in timpul variantei feminine a emisiunii, doritorii scot din buzunar 178.000 de dolari.

AUDIENTE. Am spus mai devreme ca audienta ridicata scoate mai multi bani din buzunarele doritorilor de reclama in timpul respectivelor show-uri. Pentru a va face o idee in ceea ce priveste numarul privitorilor, va spunem ca "American Idol" a atras la inceputul anului aproximativ 29 milioane de telespectatori. Nici "Survivor: Pearl Island" nu s-a lasat mai prejos, la penultimul episod al seriei, difuzat la 11 decembrie anul trecut, uitandu-se 22,4 milioane de oameni. In luna septembrie, premiera noului sezon a reality-show-ului "The Apprentice" a atras nu mai putin de 18,2 milioane de telespectatori. Seria a cincea a "The Bachelor" a fost urmarita in medie de aproximativ 11 milioane de telespectatori.

TOP SHOW-URI PROFITABILE

Emisiune Post TV / Cost spot / $ Profit / mil. $
  • American Idol / Fox / 414.700 / 260,7
  • Survivor: Pearl Island / CBS / 327.000 / 73,1
  • The Apprentice / NBC / 287.300 / 53,9
  • The Bachelor / ABC / 231.500 / 38,2
  • The Bachelorette / ABC / 178.000 / 27,7
  • ×
    Subiecte în articol: arte dolari