Acum 79 de ani, Bucureştiul inaugura un nou aşezământ cultural numit Fundaţia Ioan I. Dalles. O clădire modernă, dotată cu o sală pentru expoziţii, o sală de concerte şi conferinţe şi cu o instalaţie de aer condiţionat. După deschidere, Sala Dalles, cum este numită cel mai adesea, ajunge cel mai important lăcaş de cultură din Bucureşti.
Poate nu întâmplător, pentru patru săptămâni, Sala Dalles, prin Muzeul Naţional de Artă Contemporană şi Argo Art Consulting, a devenit spaţiul unde vor putea fi redescoperite cele mai recente creaţii ale pictoriţei Alma Redlinger, care la data inaugurării Sălii Dalles avea 8 ani. Între 16 martie şi 15 aprilie sunt reunite aici peste 150 de lucrări provenind din colecţia artistei, cât şi din colecţii particulare. Un deceniu de activitate a fost adus în faţa unui public numeros la vernisaj fiind prezenţi artista Alma Redlinger, Adrian Buga, curatorul expoziţiei şi autorul catalogului, prof. univ. dr. Ruxandra Demetrescu, rector al Universităţii Naţionale de Artă, şi domnul Mihai Oroveanu, directorul general al Muzeului Naţional de Artă Contemporană.
Cu această ocazie a fost lansat şi catalogul expoziţiei, publicat la Editura UNARTE. Fotografiile lucrărilor au fost realizate de Victor Bortaş, iar conceptul grafic de Gabi Dumitru. Alma Redlinger face parte din generaţia de artişti care asigură continuitatea dintre pictura interbelică şi pictura contemporană. A absolvit Academia liberă de artă şi Academia de Artă Guguianu, având ca profesor pe pictorul M.H. Maxy. Din 1951 este membră a Uniunii Artiştilor Plastici din Bucureşti. Din anul 1945 expune la saloanele de pictură grafică şi apoi la expoziţiile tematice de stat. La 87 de ani, pictează în fiecare zi iubind viaţa în toate formele ei. Artista emană iubire de semeni, iar vernisajul expoziţiei de la Sala Dalles i-a oferit prilejul de a dărui din acest prea plin sufletesc prin capitole de viaţă, pe care le-a numit modest – tablouri -, închinate culorii, formelor din care a extras frumuseţea motivului.
Arta sa este apreciată unanim de către public, specialişti şi colecţionari, şi conform celor prezenţi la vernisaj expoziţia ar putea ajunge oricând la Muzeul Luvru, deoarece permite vizitatorului să înţeleagă lucrurile, nu prin privirea de la depărtare, ci prin contactul intim. Atunci când în artă pare că nu se mai poate aduce nimic nou, iată că Alma Redlinger reuşeşte acest lucru prin măestria cu care stăpâneşte sensul intenţiilor sale. Este cu neputinţă să surprinzi detaliile care compun munca unui pictor la o singură privire de ansamblu, aruncată unui tablou. Adrian Buga, curatorul expoziţiei şi autorul catalogului, spunea despre artistă: „Pictura în forţă, viguroasă, a Almei Redlinger este o operă independentă. Ea a găsit în sufletul celor ce o înconjoară secretul acelui farmec comunicabil în care viziunea ei dobândeşte plasticitatea şi căldura vieţii. Accentul cade hotărât pe acest factor intern.
Am sentimentul că Alma Redlinger păstrează în buzunarul său un bilet secret al iubirii pe care doar ea are voie să-l privească şi să-l simtă. Din când în când, întinde mâna şi-l atinge doar din exterior. Nu ştiu ce este notat în el, poate sunt scrise numele soţului, fiicelor, nepoţilor şi strănepoţilor ei”.