Toate apartin plasticianului George Ostafi care a deschis, in luna decembrie a.c., la Muzeul Bucovinei din Suceava, expozitia 'Repere 2005-2011', care cuprinde selectiuni din expozitiile deschise in cei sase ani amintiti in spatiul central european, in special in Germania.
Manuind cu maiestrie penelul, George Ostafi a creat un univers fascinant, abstract, misterios, la care devii partas dupa ce deschizi fereastra spre lumea conturata de pictorul sucevean. Desi lucreaza de 20 de ani la Muzeul Bucovinei, George Ostafi expune pentru prima oara in salile de expozitie ale Muzeului din Suceava si expune in orasul in care traieste dupa 15 ani de la ultima expozitie gazduita in urbea bucovineana. Insa lucrarile sale au poposit numeroase in galerii de arta din Wolfsburg (in 2005), Bucuresti, Ulm si Goettingen (in 2006), Tulcea, Cernauti, Cesky Tesin, Cieszin (in 2007), Ausburg (in 2008), Kirtorf Ober Gleen (in 2009) si Ulm (in 2010).
Pe George Ostafi pictura l-a captivat inca din anii copilariei. A descoperit culorile odata cu primii pasi. N-a trebuit sa-si puna intrebari despre modul in care poti zugravi in culori pastelate obiecte, chipuri, ori scene de viata, fiindca totul a venit firesc. 'M-am nascut intr-o casa de pictor. Am simtit de timpuriu mirosul culorilor de ulei, am mangaiat panza preparata si am cumpanit in palma pensonul. Nu am deprins mestesugul in umbra cuiva anume si inregimentarea in grupuri si gasti nu m-a interesat niciodata', marturiseste plasticianul subliniind ca 'principalul avantaj al autodidactului este libertatea', pentru ca 'fara curaj, artistul ramane doar un copist'.
George Ostafi si-a amenajat un mic atelier acasa, dand viata gandurilor si trairilor sale, traind necontenit, dupa cum spune si pictorul Virgiliu Parghel, 'tineretea unei boemii artistice, alaturi de sotia si fiul sau'.
Lucrarile lui George Ostafi sunt repere, criteriu de orientare atat pentru cel care le-a creat, cat si pentru noi, cei care le privim si raspundem invitatiei artistului de a-i descoperi sufletul si de a intelege deplin sentimentele pe care a dorit sa ni le transmita. 'Arta este si un mod de a ne comunica apartenenta la aceeasi suma valorica, de a ne marturisi umanitatea si de a ne cauta mantuirea. Consider arta abstracta, deja centenara «arta moderna», ca pe o forma de exprimare inepuizabila in generozitatea cu care ea se adreseaza imaginatiei receptorului, cerandu-i si permitandu-i coparticiparea, autodefinirea. Reperele ne induc opinii. Cu cat mai multe, cu atat mai manipulatorii. Abstractul ne pune fiinta la treaba. O cladeste, ii intareste fontanela. Tabloul nonfigurativ este eliptic, codat si totusi permeabil. O intoarcere la primele reverii ale civilizatiei umane', adauga George Ostafi.
Expozitia va fi deschisa publicului pana la 15 ianuarie 2012.