x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale TVR se vrea un BBC romanesc

TVR se vrea un BBC romanesc

11 Iun 2004   •   00:00

CULTURA/MASS-MEDIA

La varsta de 48 de ani, Televiziunea Romana vrea sa schimbe look-ul tuturor canalelor din ograda sa: Romania 1 devine TVR1, iar celelalte isi pastreaza denumirea. Sloganul Televiziunii publice, de azi, 11 iunie, va fi: "Imaginea timpului tau".
CRISTINA OLOGEANU

"De cand am venit la conducerea Televiziunii Romane am spus ca se impune o operatiune de rebranding. Insa nu am fost inteles", a declarat Valentin Nicolau in deschiderea conferintei de presa de ieri menita sa lanseze noua imagine a Televiziunii Publice. Acest rebranding presupune schimbarea imaginii (sigle si grafica), programe noi, imbunatatirea paginii oficiale de Internet si o alta abordare in realizarea programelor. Deocamdata, pentru ca bugetul nu a permis, se vor schimba la fata doar doua canale: TVR1 (fostul Romania1) si TVR2. Celelalte - TVR Cultural si TVR International vor fi innoite abia la toamna.

Revenire

Primul semnal al acestei transformari va fi dat de catre Jurnalul de la ora 19:00, care va avea o formula mai dinamica de prezentare, va beneficia de o sigla proprie. Jurnalul va fi prezentat de Dana Razboiu (revenita pe sticla dupa nastere) si Mihai Constantin. Procesul de schimbare a demarat inca de anul trecut. Insa, dupa mai multe incercari de a gasi o firma din Romania, s-a apelat la o licitatie internationala. Astfel, s-a ajuns la agentia britanica English & Pockett, care pentru prestatia sa a incasat suma de 300.000 de euro.

Directorul general Valentin Nicolau crede ca aceasta firma va transforma Televiziunea Romana in "nava amiral a audiovizualului din Romania", asemeni BBC-ului in Marea Britanie. Cu toate acestea, schimbarile majore se vor vedea abia in mandatul urmatorului "capitan" al TVR.

Colaborare est-vest

La finalizarea acestei "operatii estetice" au colaborat, in fapt, mai multe firme. Per total, doua firme britanice, una olandeza, una romaneasca.

De exemplu, grafica propusa de agentia britanica English & Pockett este completata de fundalul sonor realizat de o alta firma, olandeza: Masive Music. Aceasta este specializata in compozitie muzicala pentru televiziune si reclame.

×
Subiecte în articol: arte