x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Muzica Festivalul Internaţional "George Enescu” 2011, pe paginile de Internet din Franţa

Festivalul Internaţional "George Enescu” 2011, pe paginile de Internet din Franţa

20 Oct 2011   •   12:19

Editia din acest an a Festivalului International "George Enescu' a fost mediatizata in cadrul a 1.164 de materiale jurnalistice in perioada 28 august - 10 octombrie 2011, potrivit unei analize a companiei de monitorizare mass-media Media Image Group. Din totalul relatarilor, in presa online (693 de articole) si in print (400 de articole) au aparut de 15 ori mai multe materiale comparativ cu mediile TV (43 stiri) si radio (28 stiri).

"Anul acesta am realizat in parteneriat cu Media Image Group un studiu privind impactul campaniei de comunicare in presa scrisa, online si radio-tv, in Romania. Analiza a investigat atat aspectele cantitative, cat si calitative. Concluziile si recomandarile studiului, realizat de analistii Media Image, ne vor ajuta la o mai buna calibrare a mesajelor noastre pentru editiile viitoare" a declarat Mihai Constantinescu, directorul agentiei de impresariat artistic ARTEXIM, societate care organizeaza Festivalul "George Enescu".

Festivalul "George Enescu', desfasurat in perioada 1 – 25 septembrie 2011, a fost prezentat drept imagine culturala pentru Romania. Analiza a fost facuta in baza mesajelor referitoare la festival din cadrul articolelor monitorizate, 28% dintre acestea facand referire la eveniment ca la un simbol al Romaniei. Pentru acest rezultat s-au cumulat urmatoarele mesaje cheie: "apreciat in presa europeana', "atractie pentru turistii straini', "prestigiu international', "brand cultural pentru Romania', "eveniment cultural de anvergura in Europa', "simbol cultural al Romaniei', "considerat in presa internationala rival al festivalului de la Salzburg', "cel mai important eveniment muzical din Europa de Est'.

In strainatate 21 de site-uri internationale (cele mai multe din Franta, Regatul Unit, Germania, Olanda, Austria, dar si Asia), majoritatea editii online ale unor canale media de prestigiu (www.dwworld.de Deutsche Welle, www.independent.co.uk, www.lacroix.com, www.lepoint.fr, www.lesechos.fr, www.lexpress.fr/,

www.telegraph.co.uk) au apreciat festivalul atat prin informari generale, cat si prin comentarii sau cronici. Cele mai multe articole (9) au aparut pe paginile de Internet din Franta (4 articole pe www.lacroix.com, 2 pe www.lesechos.fr si cate un articol pe www.lexpress.fr, www.lepoint.fr, www.vousnousils.fr).

×