
O întâmplare bizară se petrece în casa viceprimarului New York-ului, chiar la aniversarea căsătoriei. Crimă? Tentativă de sinucidere? Sau şi una, şi cealaltă? Misterul trebuie elucidat pe loc de către invitații la petrecere, orice scurgere de informaţie le-ar pune în pericol cariera.
Cu o acţiune construită în stilul filmelor poliţiste, dar în ritm de comedie, piesa lui Neil Simon, celebrul scenarist şi dramaturg american, pare desprinsă din realitatea imediată. Dacă vă sună cunoscută știrea că „un personaj" a încercat să se sinucidă, iar glonțul doar i-a atins urechea, este o simplă coincidenţă... Orice asemănare cu personaje din viaţa reală este pur întâmplătoare.
În aceeași seară, pe scena Sălii Pictura are loc avanpremiera spectacolului „În largul mării” de Sławomir Mrożek, în regia lui Felix Alexa. Cu o distribuție remarcabilă și într-o atmosferă de o plasticitate extraordinară creată de scenografii Ștefan Caragiu și Liliana Cenean, regizorul Felix Alexa reimaginează comedia neagră a lui Sławomir Mrożek din anii ’60 pentru publicul de astăzi.
Primele reprezentaţii vor avea loc pe 17, 18 şi 19 ianuarie, de la ora 19.00, iar premiera oficială, pe 24 ianuarie, ora 19.00.
Piesa urmărește soarta a trei naufragiați înfometați ce încearcă să găsească o modalitate „democratică” de a decide care dintre ei va fi mâncat de ceilalți doi. Argumentele devin din ce în ce mai demagogice, intimidarea și lingușeala din ce în ce mai intense, până când intervențiile unui poștaș aflat în trecere și ale unui bătrân servitor împing acțiunea către un punct culminant înfricoșător.

„În largul mării” condamnă, prin cinismul, absurdul și satira atât de caracteristice scriiturii lui Mrożek, brutalitatea machiavelică a puterii politice din toate timpurile.
Distribuție: Șerban Pavlu, Victoria Dicu, Emilian Mârnea, Andrei Finţi, Eduard Cîrlan
Regie, lighting design, ilustrație muzicală: Felix Alexa
Decor: Ştefan Caragiu
Costume: Liliana Cenean
Video design: Constantin Șimon
Sâmbătă 18 februarie, cinci spectacole sunt programate la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București.
Premiera spectacolului musical „Iată-ne aici!”, coproducție 2024 Touchstone Creative și Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, este programată în 18 şi 23 ianuarie, la Sala Atelier, de la ora 19:00. Capete de afiș sunt tinerii actori Laura Gabriela Oana, Andreea Gaica, Dragoș Ioniță, Andrei Mărcuță și Andrei Duțu, acompaniați de orchestrațiile lui Bogdan Moroșanu (Rockabella).
Scris de Andrei Radu și Natalie Ester pe muzica și versurile Teodorei Moroșanu (Rockabella), regizat de Natalie Ester şi Ionuţ Grama, acest spectacol, produs de Touchstone Creative în cadrul unui parteneriat cu Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, a fost cofinanțat de către Administrația Fondului Cultural Național. Scenariul spectacolului ce și-a propus explorarea artistică, prin musical, a fenomenului migrației tinerilor, este bazat pe fapte și experiențe reale, împărtășite de tinerii ce au luat parte la atelierele de storytelling „Până departe” din cadrul proiectului, elaborate de dramaturga Ana Cucu-Popescu și regizoarea Natalie Ester.
Musicalul „Iată-ne aici!” revine în scenă și își continuă drumul spre inima publicului odată cu preluarea acestuia în repertoriul actualei stagiuni a Teatrului Național „I.L. Caragiale” din București. Primele reprezentaţii la care vă invităm,
Noul spectacol de la Teatrul Național București este un cântec dulce-amar al tinerilor plecați peste hotare, al celor care vor să facă pasul peste graniță și al poveștilor ce le-au purtat pașii spre maturizare.
Între acorduri rock, visuri împlinite și șanse ratate, cinci prieteni „Fără răspuns” se cred „Invulnerabili” și ridică “Steagul alb” în speranța că vor retrăi un bis împreună.
Spectatorii vor regăsi povești de viață inspirate de fapte reale, iar fanii muzicii rock autohtone se vor bucura de noi interpretări ale pieselor de pe albumele „Clarobscur” și „Invulnerabili”.
Tot sâmbătă de la ora 19.00 la Sala „Ion Caramitru” ne vom bucura de mult discutata premieră a anului 2024 „Hedda Gabler” de Henrik Ibsen, în regia lui Thomas Ostermeier.
Vizionar regizor german de teatru, Thomas Ostermeier a devenit celebru în toată lumea prin montările sale uimitoare, adesea viscerale, care i-au atras rapid renumele de artist iconoclast, de „enfant terrible”. Spectacolele sale, puse în scenă atât la Schaubühne Berlin (al cărui director artistic este de peste 20 de ani), dar și pe scene importante din întreaga lume, au devenit repere ale teatrului contemporan.
În viziunea lui Thomas Ostermeier, Hedda Gabler este un produs al erei digitale, o femeie obișnuită să obțină exact ceea ce vrea. Dar această Hedda realizează că există o mare diferență între ceea ce crede ea că își dorește și ceea ce are ea cu adevărat nevoie. În viziunea lui Ostermeier, strălucitoarea Hedda este o combinație de femeie fatală și copil răsfățat care s-a plictisit de noile jucării și se distrează practicând jocuri periculoase.
Sâmbătă de la ora 19:00 la Sala Mică este programat spectacolul Fetița soldat de Mihaela Michailov, în regia Silviei Roman.
Fetița soldat este o poveste pentru toate vârstele și toate timpurile, purtând cu ea parfumul copilăriei dintotdeauna. Lumea văzută prin ochii unei fetițe de 9 ani este plină de candoare și imprevizibilă ca o joacă serioasă de-a viața și moartea.
Spectacolul se compune ca un puzzle copilăresc din amintirile despre Bunica, personajul central al acestui Cosmos, stăpâna jocurilor și deținătoarea tuturor micilor și marilor întrebări din univers. Bunica este copilăria, este lumea, este viața. De aceea ea nu are voie să dispară, iar micuța Ami se hotărăște să își salveze bunica de la moarte, antrenând în apărarea ei o întreagă armată de soldăței…
Un one woman show – în două interpretări (Silvana Mihai și Cristina Juncu) –, puternic, sensibil, cu umor, actual ca mesaj și abordare, unde realismul psihologic poate atinge profunzimi ale abisului. Un spectacol care, cu delicatețea inocenței, ridică întrebări necesare despre viață, moarte, societate, educație, toleranță.
Și tot sâmbătă, de la ora 19.00, la Sala Studio se va juca spectacolul „Preșul” de Ion Băieșu, regia Mircea Cornișteanu. O comedie despre noi, apărută acum 40 de ani, dar scrisă parcă azi. O oglindă în care ne privim și ne prăpădim de râs, de parcă n-am fi chiar noi cei care se oglindesc. Autorul spunea „Am scris această piesă ca să-i fac pe oameni să râdă.”
Duminică, 19 ianuarie, sunt prgramate din nou spectacolele „În largul mării”, „Hedda Gabler” și „Preșul”, cărora li se adaugă „Perplex” de Marius von Mayenburg, regia Ștefan Iordănescu.
Farsă trepidantă și provocatoare, piesa lui Marius von Mayenburg te lasă… perplex. Un cuplu tocmai s-a întors acasă din vacanță, dar înainte de a începe să despacheteze realizează că în apartamentul lor ceva nu este cum ar trebui să fie. De unde a apărut noua plantă în ghiveci? De ce nu se mai aprinde lumina? De ce este gunoi sub canapea? Și, de fapt, chiar este apartamentul lor? Un al doilea cuplu, care trebuia să ude plantele cât timp prietenii lor se aflau în vacață, se comportă ca și cum ei ar fi adevărații proprietari și îi dau pe ușă afară. Situația devine din ce în ce mai perplexă, pentru că, dintr-odată, cuplurile nu mai sunt deloc cupluri. Sau poate că unul dintre bărbați are doar 8 ani, iar celălalt se transformă în elan?
Situațiile se succed derutant și rapid, impregnate cu mult umor, în această piesă în care totul este teatru, dar regizorul nu a apărut, iar decorul este demontat în timp ce piesa încă se mai joacă. O piesă în care sunt celebrate vitalitatea și metamorfoza, relevând tendința omenească de evadare spre alte roluri, alte identități sau spre alte vieți, poate, mai prielnice.