x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Afacere cu sângele românilor

0
Autor: Dan Constantin 25 Iun 2020 - 08:06
Afacere cu sângele românilor


Țara lui Dracula nu se dezminte.O uriașă afacere cu sânge a fost pusă în mișcare cu imboldul cabinetelor ministeriale care împing cu forța în centrele de recoltare aparatură și metode obligatorii sub umbrela unui protocol de sponsorizare. Vampirii din legende nu mai sunt o poveste de adus turiști în România, ci devin o realitate cu baza într-un studiu, un parteneriat public privat pentru realizarea unei bănci de sânge, plasmă umană și celule stem. Introducerea în ecuație a Unifarm este doar o parte a iluziei proiectului care s-ar întinde pe 35 de ani, cu o investiție de aproape 200 de milioane de euro.

Ținta imediată a afacerii lansate prin 2018 era pusă pe centrele teritoriale de transfuzii care deveneau colectorii de plasmă. România se confruntă de mulți ani cu o criză a componentelor sanguine, cea mai recentă fiind lipsa de imunoglobulină. Plasma, al cărui preț a ajuns la 50 euro gramul, cât aurul, este materia primă de bază pentru imunoglobulină, dar în țară nu se fracționează plasmă. Iată că în pandemie vine ”soluția salvatoare” pentru bolnavii critici, care pot fi tratați cu plasmă hiperimună. În 3 aprilie, Ministerul Sănătății anunță că a fost încheiat un protocol de colaborare care ”deschide accesul pacienților români infectați cu SARS-COV2 la tratamente cu plasmă hiperimună, colectată de la convalescenți, la fel ca pacienți din alte țări care au autorizat acest tratament salvator de vieți.

”Trei aparate de colectare și chiturile livrate prin sponsorizare ar trebui să asigure în centrele de transfuzii sanguine colectarea de plasmă în cantități sporite de la cei vindecați de Covid-19. Problema este că în centrele respective există capacitate suficientă de recoltare și fără sponsori. Dacă nu se realizează ”norma” de încărcare a capacității noilor aparate, centrele trebuie să asigure alți donatori, astfel încât să se poată recolta plasmă.

De pasul doi se ocupă sponsorul, care preia plasma și o trimite în străinătate pentru a fi transformată în imunoglobina hiperimună COVID-19. Produsul finit ”salvator” este cumpărat de statul român la prețul pieței, fiind ajutat, evident, de sponsor. Fără cantități mari de plasmă recoltată, afacerea nu este rentabilă. De aceea , creierul afacerii, Hozoc, împinge spre centrele de transfuzii, cu presiune de la ministrul Tătaru, coleg de partid, aparate livrate de firma lui. Hozoc a pornit o campanie de intimidare publică a specialiștilor care se opun acestei afaceri a vampirilor de secol XXI, difuzând o poză în care stă alături de un Tătaru mascat.

 Credem că povestea va avea dezvoltări, mai ales că Hozoc a fost și pe filiera afacerii importului de imunoglobulină contractată de Unifarm la preț de criză și în cantități peste necesar. Scoaterea din joc a lui Andrei Ionel, directorul general al Unifarm, de un martor denunțător apărat de avocatul Piperea, duce și spre alte piste, mai adânci decât măștile declarate de DNA neconforme și șpăguite. Vom ajunge cu șpaga și la sânge?


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de