x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale ANAF. Reclamă cu banii noștri

ANAF. Reclamă cu banii noștri

de Adrian Cercelescu    |    20 Mai 2015   •   08:13

Deosebirea fundamentală dintre o reclamă la bere și alta la hârtie igienică este că numai una merge cu filmările până la momentul consumului. Cealaltă rămâne la limita penibilului metaforic și a ideii că fără anumite lucruri viața e pustie.

Dar, pe o piață în care lumea scoate tot mai greu banii, era doar o chestiune de timp până la o campanie de promovare în care să se-ntâmple exact pe dos. Așa s-a ajuns la reclama în care apar numai scene în care oamenii au plătit și acum folosesc produsul: sub pod, în fața școlii și chiar în mașină. Este vorba, desigur, de personajele care și-au plătit taxele într-un spot publicitar al ANAF.

Extraordinar cât de bine sunt încadrate scenele, pentru ca publicul să nu se gândească la situațiile jenante: când a cerut Fiscul cinci sute impozit pentru doi lei câștig, când a pus taxă pe alocațiile copiilor, când a închis prăvăliile pentru lovituri financiare de trei lei, când s-a făcut de ăăă... (râs?) cu impozitarea bacșișului.

Imaginile rămase, deși selectate din sfânta treime a promisiunilor politice - învățământ, sănătate, transporturi, sunt emoționant de naive ca mesaj. Păi, în țara asta, autostrada („Tu ai construit asta") este simbolul lucrărilor publice pe șpăgi grele, imposibil de terminat și incredibil de scumpe. Școala („Tu le-ai oferit educație") este instituția cu salarii de insultat inteligența și pierderi de 50% la Bac. SMURD-ul („Tu i-ai salvat viața") l-au folosit pe post de întreg sistemul sanitar. Imagini slow motion cu victima suită în mașina aia mare și roșie. Drace, or mai fi găsit vreun spital deschis?
 

×