x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Cum redefinim corectitudinea politică

Cum redefinim corectitudinea politică

de Ionuț Bălan    |    14 Apr 2021   •   07:50
Cum redefinim corectitudinea politică

 

Când se vorbește de corectitudinea politică se observă că atenția este îndreptată doar asupra drepturilor, nu și a obligațiilor. Haideți să luăm un exemplu la întâmplare, o organizație suprastatală impune entităților componente o politică unitară, de genul X e prieten, Y dușman sau poți face business cu Z și nu cu T.

Da, numai că dacă se întâmplă cumva ca megastructura să se spargă, se va observa că un anumit stat a rămas în relații încordate cu cineva din proximitate, fără să poată ști exact de ce. Altei țări membre, plasate mai departe, nu prea îi pasă de asta, dar cel care a acționat pentru că așa i-au zis birocrații suprastatali, fără a stabili el o astfel de politică, poate fi pus în dificultate.

Iată de ce ar trebui, la nivelul corectitudinii politice, să fie stabilite și îndatoriri, mai precis responsabili pentru anumite decizii. E nevoie de oameni, nu de comisii, pentru că ne amintim de spusele împăratului Napoleon I: Dacă vrei să rezolvi o problemă, pune un individ, dacă dorești s-o îngropi numește o comisie!

Sigur că se poate spune că, în democrație, persoanele care conduc sunt reflexia celor ce i-au votat, ele îi reprezintă pe participanții la scrutin și gestionează așa cum ar administra aceștia. Din păcate, acest lucru face să intre adesea în conflict popoare, deși chestiunea privește strict persoane, care ar fi necesar să-și asume obligațiile legate de corectitudinea politică.

Mai ales că celor care conduc în momentul de față le lipsește legitimitatea morală. Adică, dacă ne uităm la numărul total al votanților și observăm că, de fapt, conducătorii reprezintă o minoritate, acesta este exact elementul ce disculpă popoarele/statele și inculpă indivizii. Care e problema, am devenit prea îndoctrinați de ceea ce am făcut prost până acum, și-l considerăm a fi un dat? Oare din acest motiv postula același Napoleon Bonaparte că în politică prostia nu e un handicap, pentru că lipsește partea cu responsabilitatea?

×