x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Forex, dincolo de șarlatani și Mama Omida

0
Autor: Ionuț Bălan 13 Noi 2020 - 07:30
 Forex, dincolo de șarlatani și Mama Omida


În România, dacă zici Forex sună mai rău decât Caritas și MISA la un loc. Puzderia de așa-ziși brokeri și marketingul lor agresiv i-au îndepărtat pe oamenii serioși de piața valutară. Cine n-a fost sunat să i se promită profituri uriașe cu investiții minime? Iar unii mai naivi chiar au fost înşelaţi, au pierdut bani, investind fără un minim bagaj de cunoștințe financiare și de trading.

Forexul nu este însă nici paradisul promis de brokeri, nici iadul înfățișat de cei care au suferit pierderi din ignoranță. În pofida titlului aparent senzațional - "Tranzacționare valutară. Cum să faci profituri mari în lumea Forex" - cartea scrisă de Kathy Lien exact asta transmite. Așa cum există investitori de retail, neprofesioniști, dar instruiți, pe burse, există și pe piața Forex.

Lien, director de cercetare valutară la Global Forex Trading și fost asociat al JP Morgan Chase, pornește de la ideea că, în lumea contemporană, crizele economice și financiare vor fi tot mai frecvente. Una din principalele consecințe ale acestei banalizări a crizelor este aceea că va conta din ce în ce mai puțin analiza tehnică, bazată pe studiul graficelor privind evoluțiile raporturilor dintre diferitele valute, o greutate din ce în ce mai mare având-o știrile economice și analiza fundamentală. "Pe timp de criză, tranzacționarea de valute înseamnă să transformi știrile din presă în oportunități", subliniază autoarea.

Tranzacționezi "din plictiseală sau din furie"? Niciuna nu e bună, dar furia e mai rea. "Vi s-a spus vreodată că răzbunarea e arma prostului? Cel mai periculos moment pentru orice trader apare imediat după o pierdere mare. Instinctul de a tranzacționa din răzbunare (dorința de a recupera toți banii imediat) poate să producă pagube și mai mari decât pierderea inițială, împingându-i pe traderi să ia decizii impulsive, iraționale, care duc adesea la distrugerea completă a contului".

Un alt sfat din categoria greșelilor de evitat este acela de a nu lua împrumuturi mai mari. Sfatul e cu atât mai prețios pentru traderii începători din România. "Brokerii Forex îi ademenesc adesea pe traderii individuali cu un levier foarte generos, însă, dacă riscați mai mult de 5-10% din contul dumneavoastră pe orice tranzacție, e sinucidere financiară. Levierul este un drog minunat când trendul se mișcă în favoarea dumneavoastră, dar devine pur și simplu o otravă când piața se aliniază împotriva dumneavoastră", atrage atenţia Lien.

Poate cel mai interesant sfat al acesteia e de a ne feri de "experții" care fac recomandări foarte precise de investire, cei ce dau "semnale". "Furnizorii de sunt, în esență, care vând recomandări de tranzacționare cu nivele specifice de intrare sau ieșire.
Oamenii care se abonează la semnale sunt genul de persoane care ai nevoie ca să-i țină cineva de mână cât învață să tranzacționeze sau care caută noi idei de tranzacționare".

În concluzie, consideră Kathy Lien, este bine să ne ținem departe de oportunitățile care sună prea bine pentru a fi adevărate, precum și de companiile care prezic, promit sau garantează profituri foarte mari.


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de