x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Se pensionează ultimul Airbus

Se pensionează ultimul Airbus

de Florin Condurateanu    |    26 Oct 2016   •   07:50
Se pensionează ultimul Airbus

Cei 25 de ani i-au mai îngreunat aripile, în jetul de gaze din motor se simt şi gâfâieli, ar mai putea să-şi facă treaba prin văzduhul planetei, dar prea sprintează pe alături modelele tinere, a pierdut şi competiţia cu micşorarea consumului de petrol. Se retrage ultimul Airbus dintre cele trei cumpărate lucind de prospeţime imediat după revoluţie. Aviaţia română nu a coborât niciodată privirea în faţa giganţilor în cel mai spectaculos domeniu. Continui să-i înfrunt pe urâţii spoiţi cu unsoarea banilor trădării, care zbiară în falset că neamul românesc este de mâna a doua, că România se scaldă în periferiile continentului. Să-şi amintească lătrătorii ăştia că puternicii planetei se află la prânz la NewYork şi după-amiază la Tokio fiindcă românul genial Coandă a inventat avionul cu reacţie supersonic, să-şi amintească toţi că greii lumii semnează tratate cu stilouri inventate de românul Poenaru, că şefii s-au îmbogăţit scormonind după pungile de petrol cu sapa de foraj la adâncime brevetată de românul Bazgan, că sute de mii de oameni au scăpat de moartea prin diabet pentru că profesorul Paulescu a descoperit tratamentul cu insulină. Coandă a inventat avionul supersonic, dar şi alţi români au deschis ca pionieri căi noi în aviaţie, cei doi geniali ”V” din România, Vuia şi Vlaicu. În preajma Ploieştiului, pe un câmp tronează un monument cu un vultur curajos de oţel, acolo a căzut avionul experimental, dar construit din sărăcie cu Vlaicu temerarul la manşă. Bâzu Cantacuzino era un nume respectat în domeniul aviaţiei mondiale, pilotul de mare curaj Agarici a doborât avioanele de vânătoare sovietice încât poporul scanda “Agarici, Agarici, vânător de bolşevici”. Prin anii 80, economia românească fabrica 11 avioane  sigure BAC, motoarele erau Rolls-Roys, dar o mulţime de ansambluri ale avionului erau made in România, am făcut un reportaj în halele de la Băneasa, numai uşa etanşă de avion avea 1.243 de componente româneşti. A aplaudat lumea isprava pilotului român care, cu motoarele oprite de avarie, a aterizat nesperat în apa mică a mării, salvând şi pasagerii, şi avionul. Se pensionează ultimul Airbus din România.

×