S-ar putea ca rolul UDMR-ului in procesul dezbinarii sa fie unul mult mai elaborat decat ne imaginam.
El nu este doar un agent impotriva intereselor Romaniei, este un agent pe care europenii il aproba, si asta este partea mai grava a lucrurilor!
Imi pun destul de des in ultima perioada doua intrebari: pe cine reprezinta de fapt UDMR-ul, atat timp cat toate demersurile si actiunile lui politice se indreapta numai impotriva intereselor Romaniei, si ce i-a determinat pe europeni sa aquis-eze la gesturile lor. Oare este cazul sa ne gandim ca poate UE nu-si doreste sa gaseasca in noi niste parteneri de dialog, ci doar niste executanti fideli ai unor decizii care se iau cu mult peste capul nostru?
Am sa va expun in continuare motivele care ma fac sa gandesc asa:
1. Parlamentul European a votat amendamentul propus de Kinga Gal la Raportul Pierre Moscovici, cu privire la necesitatea adoptarii de catre Romania a Legii privind statutul minoritatilor nationale, desi in rapoartele precedente privind Romania se spunea foarte clar ca am indeplinit toate cerintele cu privire la drepturile minoritatilor. Legea este de natura sa creeze o enclava etnica in mijlocul Transilvaniei, iar parlamentarilor europeni li s-a explicat aceasta realitate;
2. Senatorul UDMR Gyorgy Frunda a reusit sa produca un imens scandal politic in Letonia, instigand minoritatea rusa impotriva statului Leton, in conditiile in care Letonia a devenit deja membra a Uniunii. Cu toate ca a pus Romania
intr-o situatie delicata in raport cu Letonia si cu celelalte state membre, Frunda este in continuare seful delegatiei romanesti la Consiliul Europei. Cererea PIN adresata presedintilor celor doua camere ale Parlamentului Romaniei, inca din noiembrie 2005, de a-l schimba din aceasta functie a fost trecuta cu vederea ;
3. Guvernul Romaniei nu a luat nici o pozitie impotriva UDMR-ului atunci cand acesta a facut lobby in Parlamentul European, impotriva aderarii Romaniei la UE. Marko Bela este in continuare vicepremier si partidul lui se afla la guvernare, desi actiunile lor sunt vadit contrare intereselor Romaniei in raport cu partenerii europeni;
4. Deputatul UDMR Marton Arpad a declarat ca lucreaza la o lege privind "autonomia teritoriala a Tinutului Secuiesc", aratandu-se uimit ca mai exista oameni care nu stiau ca "autonomia teritoriala este un deziderat cuprins chiar in statutul UDMR";
5. Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei a adoptat Recomandarea 1735, promovata de acelasi Gyorgy Frunda, prin care se cere statelor membre sa-si modifice Constitutiile astfel incat sa nu mai fie definite pe baza etnica. Demersul lui Frunda nu era de dorit intr-un moment in care Romania mai are cateva luni pana la Raportul final din Parlamentul European, putand sa fie influentata decizia parlamentarilor europeni, mai ales in domeniul respectarii drepturilor omului. Nici de data aceasta nu s-a luat nici o masura impotriva senatorului UDMR, desi acesta chiar a recunoscut intr-o emisiune televizata ca el nu reprezinta la Strasbourg interesele Romaniei ;
Iata doar cateva elemente care, puse cap la cap, te duc cu gandul la faptul ca s-ar putea ca cineva sa aiba tot interesul ca, in momentul in care devine membra a Uniunii Europene, Romania sa nu fie capabila sa-si apere propriile interese, ci sa accepte toate conditiile care i se impun si sa aiba si o enclava in mijlocul ei. S-ar putea ca rolul UDMR-ului in procesul dezbinarii sa fie unul mult mai elaborat decat ne imaginam. El nu este doar un agent impotriva intereselor Romaniei, este un agent pe care europenii il aproba, si asta este partea mai grava a lucrurilor!
Sigur ca demersurile liderilor UDMR sunt de inteles. Ei au fost si vor ramane niste oportunisti! In mod normal, in momentul in care am intra in UE, activitatile lor, de incitare a romanilor impotriva maghiarilor si invers, nu ar mai avea nici un sens. Nu vor mai fi atat de siguri ca depasesc pragul electoral si intra in Parlamentul Romaniei, pentru ca ei isi strang voturile doar vorbindu-le romanilor de nationalitate maghiara despre pericolul care-i paste din partea romanilor de nationalitate romana. Cand nu vor mai gasi nici un argument ca sa invoce acest pericol, vor fi in incapacitatea de a-si mai aduna voturile de care au nevoie. Acesta este motivul pentru care s-au gandit ca cel mai bine ar fi sa-si creeze propriile structuri administrative, inclusiv un parlament paralel, in care UDMR-ul sa fie formatiunea politica conducatoare a intregii minoritati maghiare si a tuturor celorlalte minoritati.
Din pacate, pe mine nu demersurile potentatilor UDMR ma ingrijoreaza. Ei se tem sa nu-si piarda privilegiile economice si sa nu-i viziteze si pe unii dintre ei DNA-ul. Ma ingrijoreaza faptul ca Uniunea Europeana ar putea sa ne puna conditii pe care insa nu le indeplinesc o multime de state membre si chiar state fondatoare. Cu siguranta ca daca presedintele Basescu ar fi luat o pozitie impotriva "statutului minoritatilor", inainte de votul din PE, parlamentarii europeni nu mai votau asa cum au votat. Noi i-am cerut s-o faca, dar n-a reactionat!
PS. Astazi Olanda va decide daca ratifica sau nu tratatul nostru de aderare la UE. Pana azi Guvernul avea de facut doua lucruri: sa-l demita pe Copos si sa ceara celorlalte partide care au politicieni citati de olandezi sa si-i treaca in randul doi. Ceea ce i-a nelinistit pe parlamentarii olandezi a fost coruptia de la nivel inalt din Romania, si nu drepturile minoritatilor.