x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Brandul e ca omul...

Brandul e ca omul...

05 Iul 2004   •   00:00

LUCIAN MANDRUTA

...de fapt, ca directorul lui. Mai ales in cazul celor autohtone, la care sigla s-a facut in Word sau Paint, iar sloganul provine din cugetarile managementului superior la o bere. Brandul, ca si copilul, seamana tatalui. Si poti vedea in el daca parintele stie sa se poarte, sa vorbeasca si sa zambeasca publicului, din spatele tejghelei.

Nu, nu vorbim aici de multinationale, care isi cresc brandul cu trei doici de la trei agentii si-l trimit la Harvard de cum invata sa mearga. Ci de companiile mici si mijlocii, garantat nationale si obligatoriu cu un impex in denumire.

Am cunoscut acum ceva vreme un sef mare al unei mici companii de distributie. Uluit si el de propria importanta, omul umbla in permanenta cu trei adjuncti pe langa el, a caror singura functie era sa atraga atentia interlocutorului asupra geniului patronal. Doi il completau in fundal, exact ca un cor de biserica, iar al treilea ameninta cu avocatul in caz ca erai de alta parere cu seful. Ei bine, brandul era si el la fel. Cu fonturi mari si groase, fara nici un simbol grafic si cu un slogan care continea - cu greu - cuvintele excelenta si fara concurenta, daca imi aduc bine aminte.

Sigur, pentru unii poate ca si-acesta e un element de atractie. In fond, cand o companie nu investeste nimic in marketing, trebuie ca are preturi mai bune decat una cu cheltuieli de imagine. Iar cand seful companiei isi pune cravate verzi la costumul bleumarin (nu, nu nuanta aceea care se poarta), poti sa te astepti ca undeva, in identitatea brandului e si o doza de naivitate proaspata care da incredere, nu? Pana la urma insa, brandul dus la scoala se razbuna pe cel mic si necajit. O dovedeste notorietatea celor de la Corsarul Rosu. O firma de transport care pare sa fie prima din domeniu cu o identitate puternica, simbol grafic desenat cu talent, la limita kitschului si un nume lesne de tinut minte. Intre atatea camioane anonime, e o placere sa-l vezi pe al lor. Nu stiu daca arata la fel de impresionant si pe hartie, la bilantul anual. Insa cu siguranta vor scoate cash pana la urma din banda neagra de peste ochiul corsarului...

×
Subiecte în articol: sufletul comertului