x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Campanie italiană, conţinut şi bani româneşti

Campanie italiană, conţinut şi bani româneşti

de Eliza Dumitrescu    |    15 Oct 2008   •   00:00
Campanie italiană, conţinut şi bani româneşti

PLAYTEAM DIN ITALIA NE PROMOVEAZĂ IMAGINEA PENTRU CÎTEVA MILIOANE DE EURO
În intervalul septembrie-decembrie 2008, la iniţiativa Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale  se derulează în Italia o campanie de informare a opiniei publice italiene cu privire la comunitatea romînească din acea ţară. 

PLAYTEAM DIN ITALIA NE PROMOVEAZĂ IMAGINEA PENTRU CÎTEVA MILIOANE DE EURO
În intervalul septembrie-decembrie 2008, la iniţiativa Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale  se derulează în Italia o campanie de informare a opiniei publice italiene cu privire la comunitatea romînească din acea ţară.  

Agenţia care s-a ocupat de realizarea şi implementarea campaniei este Playteam, din Italia, care a cîştigat contractul campaniei, în valoare de 4.234.487.,32 de Euro (fără TVA), în urma unei licitaţii.

Realităţile care au stat la baza strategiei au fost reliefate de studii realizate de Agenţie în Italia : scăderea toleranţei italienilor faţă de străini, mai ales legat de infracţionalitate, percepţia  negativă a italienilor faţă de comunitatea românească, percepţie alimentată de episoadele negre cu romîni reflectate de mass-media italiană. Pe de altă parte, există o percepţia pozitivă a italienilor faţă de romîni atunci cînd are loc un contact nemijlocit.

După cum a declarat Giambattista Giannoccaro, reprezentantul Playteam,  "ficţiunea publicitară nu era o soluţie de adoptat pentru această campanie. Cel mai bine era să reflectăm realitatea. Românii din Italia au un nivel înalt de educaţie (54 % dintre ei sunt licenţiaţi), ocupă locuri de muncă specializate, contribuie masiv la bunăstarea economiei noastre. ”. Componenta cea mai importantă a  campaniei este aşadar una de conţinut. Au fost culese poveşti de viaţă ale românilor din Italia într-un demers de tip jurnalistic care a dus la realizarea unui film documentar. Personajele sunt români obişnuiţi care au ales o viaţă mai bună în stil italian : Nelu pictorul entuziast care se simte împlint ca artist în Italia, Ionela care după studiile în ţară a plecat acolo, unde lucrează ca soră medicală, Ioana şi Sorin, amîndoi bucătari care s-au cunoscut la Roma şi care se vor căsători în curînd, Maria Ştefanache prezentă pe scena italiană atît că regizor de teatru cît şi ca actriţă.  Filmul documentar a stat la baza spoturilor care se vor difuza la televiziune şi a printurilor care vor apărea în presa scrisă. Execuţiile sunt marcate cu logo-ul campaniei, două mîini care se strîng, în culorile celor două drapele şi poartă sloganul : "România. Piacere di conoscerti” ( "România. Încîntat de cunoştinţă”).

Un info magazin difuzat de mass-media din toate oraşele italine şi o componentă de guerilla marketing completează demersul de comunicare.  Trebuie menţionat faptul că e vorba despre o campanie cu target dublu, populaţia pe de o parte şi liderii de opinie pe de alta : "Pe termen scurt noi ştim că e mult mai important să pui focus pe formatorii de opinie şi pe mass media pentru că ei pot influenţa masiv restul populaţiei. Conţinuturi ale campaniei vor fi vehiculate de televiziuni ca Rai Uno, Rai Due, Rai Tre, pe Sette dar şi în majoritatea ziarelor naţionale. Simultan cu această conferinţă de la Bucureşti, se va mai desfăşura una şi la Roma. Va fi preluată de televiziuni care vor afirma că nu putem judeca o ţară prin prisma cîtorva infracţiuni” ne-a declarat Giannoccaro.

Pavilionul "Casa Romînia” care se va deschide la Roma şi la Milano  le va permite italienilor să experimenteze aspecte ale stilului de viaţă romînesc : bucătărie, muzică, artă, design, fotografie, cinema. Italienii vor vizita această copie a unei case româneşti medii, cu o cameră de adolescent cu postere pe pereţi, cu bucătărie în stil romînesc şi vor putea cotrobăi prin dulapul "părinţilor”,  plin cu haine ce poartă semnătura unor creatori de modă români. Varianta virtuală, site-ul www.romaniapiacerediconoscerti.it le va oferi celor interesaţi un tur pe web al Casei României.  Cum campania gîndită de Playteam este una la 360 de grade, elementele de identitate vizuală ale campaniei vor fi integrate şi în competiţiile Gran Turismo.

 

×
Subiecte în articol: sufletul comertului italia