x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Competitie - Pui de lei pentru Cannes Lions 2006

Competitie - Pui de lei pentru Cannes Lions 2006

de Eliza Dumitrescu    |    05 Mai 2006   •   00:00
Competitie - Pui de lei pentru Cannes Lions 2006

Cea mai scurta cale spre Cannes Lions este acum deschisa tinerilor pasionati de creativitatea publicitara. Este vorba despre "Gradinita", un proiect original, al carui prim obiectiv este in derulare chiar zilele acestea.

Se cauta cei mai buni dintre cei mai buni aspiranti la titlul de creativi pentru a-i inscrie in competitia leilor de pe Croisette. Un copywriter si un art director pentru Young Creatives si un student pentru Cannes Academy, doua sectiuni deschise tinerilor la cea de-a 53-a editie a Festivalului de la Cannes. Dupa numarul de inscrieri de pana acum, competitia se anunta ca fiind una stransa si interesanta ca nivel al lucrarilor. Pentru accesul la sectiunea Cannes Academy - print, tema propusa anul acesta este "Cum explicati succesul marcii Coca-Cola dupa 120 de ani de existenta?" si este destinata tinerilor studenti (de maximum 23 de ani). Brieful pentru juniorii (de maximum de 28 de ani) din agentii are o dimensiune umanitara si sociala: determinarea interesului pentru educatie in randul tinerilor analfabeti.

DESCHIS PENTRU INSCRIERI. La Gradinita inca nu s-a incheiat etapa inscrierilor pentru Cannes Lions 2006. Mecanismul de inscriere in competitie este flexibil. Cei interesati pot trimite pe mail un CV si o scrisoare de intentie Anitei Panait (anita.panait@canneslions.ro), directorul de comunicare al biroului din Romania si vor primi briefurile impreuna cu alte informatii utile. Solutiile gasite de competitori vor fi trimise tot via internet si vor fi evaluate de o echipa formata din tutori romani si straini. Evaluarea presupune nu numai acordarea unui calificativ ori a verdictului admis/respins. Fiecare lucrare va fi restituita cu adnotari si observatii astfel incat demersul fiecarui participant sa devina realmente o experienta de invatare practica. Preocuparea pentru exercitiu efectiv este de altfel unul dintre obiectivele pe care si le propune Gradinita.

SCOALA DE CREATIVITATE. Dar ce este Gradinita? Prima scoala de creativitate, gandita ca un mediu de deprindere, in primul rand, practica a mecanismelor fenomenului publicitar si care are ca atuuri flexibilitatea si deschiderea internationala. Scoala este flexibila datorita posibilitatii invataceilor de a comunica de la distanta, prin intermediul internetului si al site-ului cu tutorii implicati. Deschiderea internationala este asigurata de echipa de tutori din care fac parte si nume cu greutate in publicitatea de afara, dar si din structura scolii, conceputa din start ca o platforma de formare cosmopolita. De altfel, initiatoarea proiectului, Teodora Migdalovici este reprezentantul Cannes Lions in Romania. Gradinita este un proiect cu perspective. Alegerea echipei de tineri pentru Cannes Lions 2006 este numai o prima etapa. Pe tot parcursul anului urmator, incepand din aceasta vara, tinerii se vor putea antrena pe briefuri propuse de tutori.

PORTRETUL ASPIRANTULUI. Creativ si pragmatic, curios si cosmopolit, tanar si degajat, orientat spre o cariera de top in publicitate. Inscrierea este accesibila pentru orice student sau absolvent de studii relationate comunicarii. Exista doar doua conditii eliminatorii: un bun nivel de limba engleza si varsta maxima de 28 de ani.

TUTORII. Echipa tutorilor este cosmopolita. Ea reuneste nume mari din industria comunicarii locale si internationale. In plus, echipa este in extindere. Din Romania, se vor apleca asupra lucrarilor participante: Dragos Grigoriu de la Tempo Advertising, Adrian Botan de la McCann Erikson, Stefan Liute de la Grapefruit. Dani Ilario - director de creatie Y&R Spania, Nastja Mulej - New Moment Slovenia, Fabio Fernandes - director de creatie F/Nazca Saatchi & Saatchi Brazilia, Pizush Pandey, presedinte si director de creatie Ogilvy&Mather India reprezinta componenta internationala a tutorilor Gradinitei.

Printre prietenii proiectului sunt de mentionat: Jurnalul National si trustul de presa Intact, din care acesta face parte, Iq ads si Mark media, The Marketer si Cariere, Cosmopolitan si Banii Nostri, Sapte Seri si Hot News. Sponsorul de anul acesta, Coca-Cola, continua demersul de anul trecut al altor doua companii, Zapp si Sprite care au sustinut proiectul aflat atunci la debut.
×
Subiecte în articol: cannes sufletul comertului cannes lions