Confruntarea intre maestrii printului european poate sa inceapa. Pregatirile pentru cea de-a 8-a editie a festivalului european dedicat printului au intrat in linie dreapta. Astazi, 19 ianuarie, este ultima zi de inscriere in concurs a lucrarilor. Initiatorul acestui proiect de anvergura, un mare admirator al printului, ne-a vorbit despre munca din culisele AdPrint 2007.
Confruntarea intre maestrii printului european poate sa inceapa. Pregatirile pentru cea de-a 8-a editie a festivalului european dedicat printului au intrat in linie dreapta. Astazi, 19 ianuarie, este ultima zi de inscriere in concurs a lucrarilor. Initiatorul acestui proiect de anvergura, un mare admirator al printului, ne-a vorbit despre munca din culisele AdPrint 2007. Jurnalul National: Ce ne puteti spune despre calitatea inscrierilor la competitie, acum la final? Care sunt agentiile vedeta care
s-au inscris?
Andrei Bortun: Cred ca anul acesta vor ramane mai multe trofee in Romania decat anul trecut, pentru ca mai multe agentii bune au inscris campanii excelente. Din punct de vedere al participarii europene suntem siguri ca valoarea lucrarilor din expozitie va fi superioara editiei din 2006. Anul acesta sunt prezente agentii pe care ni le dorim in concurs de mult timp, dar sunt surpriza deocamdata.
Profil
A castigat AdPrint in notorietate de la editia anterioara? Ce ati facut in acest sens?
In Romania, promovarea AdPrint nu reprezinta o mare provocare. Pe aceasta piata, eforturile se indreapta mai degraba in directia pozitionarii brandului AdPrint ca reprezentand o competitie foarte puternica, realmente europeana, in care valoarea este data nu numai de recunoasterea venita din partea unui juriu mai "greu" decat la oricare alt festival din Europa sau de satisfactia simtita in momentul castigarii unui trofeu sau a unei pozitii de finalist, ci si de valoarea partenerilor alaturi de care lupti, adica unele dintre cele mai puternice agentii din Europa. Pe de alta parte, ne dorim ca din ce in ce mai multi oameni sa perceapa AdPrint ca pe un loc de intalnire al acestei industrii. La Hotelul Aro din Brasov si in Piata Sfatului, oameni de publicitate, oameni de marketing din marile companii devin parte a unui context unic in Romania. Pentru trei zile, participantii la eveniment sunt invitati sa ia parte la seminarii sustinute de unii dintre cei mai de succes creativi din Europa zilelor noastre, sa viziteze expozitia AdPrint si, nu in ultimul rand, sa fie partasi la petrecerile care incheie fiecare zi de festival, inclusiv gala de premiere.
Notorietatea acestui eveniment in Europa a crescut, dar mai avem mult de lucrat. Si pentru ca nu avem rabdare, pentru ca suntem convinsi ca prin formatul sau acest festival poate repede sa devina una dintre cele mai importante zece competitii din Europa, din 2007, AdPrint va avea propria echipa care va lucra exclusiv, timp de un an, pentru a promova acest brand/trofeu pe fiecare piata europeana. Avem parteneri ca Ad Forum, cel mai mare portal de advertising din lume, Lurtzer Archive, cea mai cunoscuta revista de publicitate a industriei. In Europa avem ca parteneri media reviste de gen din Spania, Italia, Ungaria; construim relatii cu Art Directorâs Club-uri din mai multe tari europene, cu directorii de creatie regionali sau world wide care promoveaza festivalul in cadrul retelelor pe care le coordoneaza, cu filiale ale Asociatiei Internationale de Advertising, cu sprijinul IAA Romania.
Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat Alte programe specifice de promovare au dus la prezenta echipelor noastre la alte festivaluri de publicitate cum ar fi Golden Drum si Eurobest. Acum pregatim activitati AdPrint, la Cannes.
Citește pe Antena3.ro
Cine va face campania pentru AdPrint editia a 8-a? Ce ne puteti spune despre structura campaniei?
AdPrint este un eveniment organizat in-house. Structura, pregatirea oamenilor si bineinteles si instrumentele Millenium Communications sunt cele ale unei agentii de PR. Singura diferenta fata de alte organizatii din aceasta industrie este aceea ca, atunci cand vorbim despre AdPrint, Gala Societatii Civile si Internetics, lucram pentru noi.
Nisa
Credeti ca focalizarea festivalului exclusiv pe print nu este riscanta in contextul exploziei de alternative de exprimare media?
In Europa, anul trecut, am descoperit si evaluat 345 de festivaluri de publicitate europene, nationale, regionale, comunale, specializate pe radio, tv, low buget, cu teme sociale, culinare, auto...
Noi ne-am ales o nisa foarte generoasa care este al doilea discriminator foarte puternic: singurul festival european dedicat exclusiv printului. Si daca ne uitam doar pe cateva declaratii ale membrilor juriului, creativi recunoscuti in publicitatea internationala, putem spune ca printul ramane una dintre cele mai "spectaculoase" creatii publicitare, in ciuda exploziei de alternative. Timothy Petersen - Creative director, Hasan & Partners, Finlanda e convins ca: "Printul este inca rege." Dominik Oberwiler - Creative Director Art, Euro RSCG Worldwide - crede ca "Intr-o era in care totul presupune viteza si schimbari constante, un print bun reuseste intotdeauna sa opreasca timpul." Iar Monica Moro and Raquel Martinez - Creative Directors, McCann Erickson, Madrid - scria: "Printul reprezinta cea mai grea disciplina a advertisingului. Trebuie sa atingi tinta dintr-o singura incercare. Daca intr-un spot tv se poate folosi o poveste pentru a induce o anumita stare privitorului, in print ai o singura sansa sa emotionezi, sa provoci rasul sau sa informezi. Inseamna ca trebuie sa selectezi imaginea corecta, cateodata singura. Cand participi la un festival si privesti toate acele printuri, iti dai deodata seama ca este vorba de lucrari sofisticate, marete chiar. Un adevarat print, unul bun, unul dintre acelea care «ucid», reprezinta esenta advertisingului. Arata cat de departe poti ajunge cu o idee pura."
Reper
|
"Ne dorim ca din ce in ce mai multi oameni sa perceapa AdPrint ca pe un loc de intalnire al acestei industrii. La Hotelul Aro din Brasov si in Piata Sfatului, oameni de publicitate, oameni de marketing din marile companii, devin parte a unui context unic in Romania. Pentru trei zile, participantii la eveniment sunt invitati sa ia parte la seminarii sustinute de unii dintre cei mai de succes creativi din Europa zilelor noastre, sa viziteze expozitia AdPrint"/i>
|
Jurizare
|
Un aspect interesant al acestui festival este ca atat juriul, cat si participantii sunt organizati pe echipe. Prima etapa a jurizarii se va realiza online. Se va face o prima selectie a lucrarilor care vor fi jurizate in cea de-a doua etapa la Brasov. Dupa aceasta etapa, vor fi alesi castigatorii pe categorii. Trofeul "Angel" va fi castigat de echipele de creatie castigatoare pentru fiecare dintre cele 32 de categorii ale competitiei. Un alt trofeu special, "Crystal Angel", va recompensa Best Use of Art Direction, of Copywriting, of Illustration, of Photography, Of Typography. Trofeul "The Rock Angel" va fi castigat de cel mai bun Print inscris in competitie. Alte trofee importante ale festivalului sunt "The Golden Team", "The Silver Team", "The Bronze Team" si vor fi castigate de echipe pe baza punctajului. La aceasta categorie nu vor exista nominalizari, ci doar castigatori. The Agency of Angels 2007 va merge la agentia cu cea mai buna echipa inscrisa in competitie, pe baza punctajului acumulat. The Network of Angels 2007 va merge la agentia cu cea mai buna echipa inscrisa in competitie, pe baza punctajului acumulat.
|