x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Dacia Logan, modelul ironic al crizei financiare

Dacia Logan, modelul ironic al crizei financiare

09 Mar 2009   •   00:00
Dacia Logan, modelul ironic al crizei financiare

Modelul Logan, Dacia, a devenit "simbolul ironic al crizei" în Germania, datorită creşterii puternice a vânzărilor ca urmare a introducerii unei prime de casare de către guvernul de la Berlin, scrie Business New Europe, citată de Mediafax.



Pentru a sprijini vânzările de maşini în Germania, guvernul condus de cancelarul Angela Merkel a introdus un "bonus ecologic" de 2.500 euro pentru posesorii de maşini mai vechi de nouă ani care decid să renunţe la acestea şi să achiziţioneze un model nou. Deşi Merkel s-a opus unui pachet de sprijin financiar regional direct pentru statele emergente din Europa Centrală şi de Est, propus de Ungaria la summit-ul informal al liderilor UE de la începutul lunii martie, măsura de susţinere a pieţei auto a sprijinit, involuntar, România, scrie Business New Europe.

Vânzările Dacia Logan în Germania au crescut de şase ori în februarie, iar modelul a căpătat statutul de "simbol ironic al crizei" în Germania, potrivit publicaţiei. Unele consecinţe ale măsurii nu au fost anticipate de guvern. Astfel, consumatorii germani nu renunţă la maşinile lor mai vechi de nouă ani pentru un Mercedes, BMW sau Audi nou, care rămân scumpe chiar şi cu bonusul de 2.500 euro, şi se orientează către Loganul de 7.500 euro, pentru care reducerea este de 33% din preţul de listă al maşinii, scrie Business New Europe. Astfel, Dacia devine "beneficiarul obraznic" al programului de stimulare economică introdus de Merkel, subliniind totodată complexitatea măsurilor anticriză în contextul globalizării, conform sursei citate.

×
Subiecte în articol: lumea