x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Esarfa sau lipitoare?

0
18 Iun 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI

Cu modelul transformarii lui Dialog in Orange sub ochi, cand, peste noapte, Romania a devenit portocalie, e greu de acceptat pentru multi ca rezultatul unui rebranding – in cazul nostru TVR – poate fi procesul insusi.

TANIA COHN, CLAUDIA CURICI

Asteptata cu frison de intreaga comunitate a oamenilor de comunicare, noua identitate vizuala a TVR nu a reeditat, conform sperantelor celor din afara sistemului, succesul coplesitor de care s-a bucurat la lansare, in urma cu 11 ani, prima televiziune privata. Managementul TVR, cunoscand realitatile institutiei, dar si ale lumii in care traim, nici nu pare sa-si fi propus asta. Pro TV, la lansare, si Connex, mai tarziu, au fost doua marci care au vorbit cu impact Romaniei despre potentialul occidental, speranta si incredere in viitor. In 2004, desi ar fi fost una dintre putinele instante legitime, TVR a ales sa nu mai faca mobilizare nationala – cel putin nu acum – ci sa fie o oglinda, un recorder fidel al vremurilor pe care le traim.

Obiectivitate sau neimplicare?

Sloganul “Imaginea timpului tau“ si replica lui in termeni vizuali – un “R“ stilizat, a carui interpretare variaza de la imaginea unei esarfe de gimnasta, la tenie sau lipitoare – vorbesc despre chipul de acum al Romaniei. Caci “R“-ul turnat in matrita unui trico- lor impur e in egala masura un simbol al institutiei si unul al telespectatorilor ei, 98% dintre locuitorii patriei. Nu ne place ca simbolul nostru e umil, cocosat, fragil, gratios prin transparenta, dar greoi ca forma; jucaus – poate, lipsit insa de stabilitate. Dar noi asa suntem ca natie. Putem interpreta ca TVR, in spiritul unei obiectivitati aproape britanice, si-a asumat curajoasa misiune de a ne intinde oglinda si de a ne arata realitatea. Ca un bun terapeut, TVR il coboara cu picioarele pe pamant pe cel din fata ecranului, pentru ca mai apoi sa faca constructie. Daca in aceasta grila se face lectura rebrandingului TVR, se aplica in termeni de reusita, formula “punct ochit, punct lovit“.

Deconcertant

Pe de alta parte, e legitima asteptarea telespectatorului ca o data cu noile logo-uri sa asistam la deplina transformare a ofertei de emisiuni, de prezentatori, de programe, de design de studio inceputa anul trecut. Sa nu-i mai vedem, de exemplu, pe Madalina Manole si Aurelian Temisan la un concert care canta noul. Vechi nu inseamna neaparat de calitate. Nefiresc este, de asemenea, ca post-rebranding, la conferinta de presa, camerele operatorilor sa mai poarte logo-ul vechi. Un proces de rebranding inseamna curatenie, sistematizare, organizare la toate nivelurile. Cand a venit, Orange a vorbit prin arhitectura. Cladirea din Dorobanti, cea care ar fi trebuit sa fie pentru pieton primul semn al schimbarii, e dincolo de panza, la fel de prafuita. Intreg vizualul stirilor da senzatia ca s-a dat la schimb un tip de zorzon simbolic si cromatic, pe un altul, la fel de baroc. Unde este claritatea?

Procesul continua

Dar cum, vorba presedintelui Valentin Nicolau, TVR e Romania in mic, lucrurile sunt complexe. Daca ne-am tine de linia cartii, am spune ca televiziunea se afla in a treia faza a procesului de rebranding, cand are loc implementarea. In acest caz specific, desfasurata chiar sub ochii nostri. Desi rabdarea nu e o virtute romaneasca, trebuie sa mai asteptam, deci, pana la grila de toamna.

Evaluare

S-a lucrat cu profesionisti. Din nefericire sunt si elemente mai putin inspirate, pe care desi personal nu le apreciez, nu le consider gafe majore. De apreciat curajul de a veni cu o sigla discreta. In cazul declinarii pe TVR Cultural, discreta pana la disparitie. Rebrandingul e bine venit, realizarea cea mai pretioasa fiind aceea a coerentei si unitatii dobandite. (Dan Panaitescu, Graffiti BBDO)

Jurnalul

“Logo-ul jurnalului are conotatii utile pentru un public educat – “acoperire globala, dinamica, dar completa” – dar lasa loc pentru interpretari malitioase si nu tocmai nefondate, cum ar fi “coaja unei portocale perfect decojite”. Grafica de treime inferioara este de calitate, dar caseta de identitate e plasata in asa fel incat, desi nu poate fi ignorata, deranjeaza si lasa impresia de neterminat. Plasarea ei e motivata de banda inferioara, in care se incadreaza perfect, fara a fi totusi evident: caseta e mereu prezenta, banda nu.“ Pe scurt, in opinia lui Stefan Liute, Grapefruit Design, rezultatul rebranding-ului e superior mediei.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de