x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

La Festivalul Ad’Or, cheful bate scoala

0
31 Mai 2005 - 00:00

Conform vorbei "La placinta inainte, la razboi inapoi", sambata, 28 mai, a avut loc decernarea premiilor celei de-a cincea editii a Festivalului de Publicitate Ad’Or, organizat de Asociatia Romana a Agentiilor de Publicitate (RAAA). Si de data aceasta, ca in ultimele trei editii, premiile au fost acordate pentru "creativitate", orice-o fi insemnand ea.



  • de ALEX ANGHEL

  • MCCANN ERICKSON. Campania MTV castigatoare la doua categorii: "Cel mai bun ad de presa", respectiv "Mass Media" merita pe deplin cele doua trofee
    Cativa au reusit sa castige cu lucrari vechi, altii cu fantome. Printre ei s-au strecurat si invingatori cu inscrieri curate. Acesta este probabil motivul pentru care Ad’Or nu merita sa traga inca obloanele. Dincolo de prietesugurile de culise, de impartirea pizzei premiilor dupa principiul "noi vrem egalitate, dar nu pentru catei" plus respectarea regulamentului pana la genunchiul broastei, Ad’Or lasa, ca in fiecare an, o fereastra crapata si pentru inocenti. Ca in fiecare an, castigatorii - patati sau nu - sunt favorizati de contextul oferit de marii absenti. Supararile legate de procedura au fost vesnic tinicheaua atarnata de coada festivalului. Si de cate ori o mare agentie nu onora cu prezenta, o starleta din umbra iesea la scena si se umplea de glorie. Va mai aduceti aminte, prin neprezentarea de altadata a D’Arcy, McCann a abandonat conul de umbra. Tot astfel s-a lansat odinioara si Next/Cap. La fel s-a intamplat si acum. Premii pe care le-ar fi putut castiga marii absenti, au ajuns astfel la nume care faceau parte, pana mai ieri, din liga noilor veniti. Surpriza festivalului, agentia de creatie Propaganda, a castigat premiul la categoria "Autopromovare" si la categoria "Produse cosmetice si farmaceutice." Fara sa aiba mare vizibilitate pentru publicul larg, lucrarile au fost o surpriza placuta. Detaliu de culise: chiar daca agentia e noua, directorul de creatie al agentiei e Dan Moldovan, un nume de rezonanta pentru trecutul agentiilor Grey, Tempo si Ogilvy.

    Daca seminariile ce s-au desfasurat de-a lungul festivalului s-au "bucurat" de un auditoriu extrem de anemic, probabil si din cauza calitatii indoielnice (micile exceptii venind de la Tony Hertz, de la agentia Carioca si de la fotograful Cosmin Bumbut), gala a fost cea care s-a tinut intr-o atmosfera cu totul deosebita.

    Si cum atmosfera nu o poate produce decat publicul prezent la eveniment, nu am putut sa nu remarcam diferenta ostentativa dintre prezenta la seminarii, unde numarul maxim de audienta abia daca a atins 50 de persoane si festivitatea de premiere unde numarul celor prezenti a atins usor 800 de persoane. Semn al proportiei intre nevoia de a acumula informatie si nevoia de a fi vazut. Si asta in conditiile in care seminariile costau, pentru toata saptamana, un milion, in timp ce biletul pentru noaptea de gala - 60 de euro.

    IMPARTEALA. Chiar daca cele mai multe premii s-au dus in vitrina celor de la Leo Burnett impreuna cu masina Seat, premiu ce s-a acordat pentru campania anului, agentii precum McCann, Propaganda si Graffiti au avut si ele la randul lor un cuvant greu de spus. Marea dezamagire a fost aceea ca lucrarea "McDonald’s Tsunami", pe care publicul o vedea favorita la doua categorii a lasat indiferent juriul care nu numai ca nu i-a acordat nici un premiu dar nici macar nu a nominalizat-o. Cu scuzele de rigoare, presedintele juriului, Tony Hertz, a deschis gala cu un discurs in care a explicat dificultatea pe care au intampinat-o si el si colegii din juriu in acordarea unor premii la anumite categorii la care inca suntem deficitari. Si cel mai dureros este faptul ca tocmai acele categorii sunt cele care castiga din ce in ce mai mult teren la marile festivaluri de publicitate, in detrimentul mediilor traditionale. Unul dintre premii acordate la sectiunea Colaterale pe categoria "Evenimente" a fost inmanat agentiei de publicitate GMP/Map pentru lansarea filmului James Bond "Lumea e prea mica". Chiar daca de la lansarea acestui film au trecut cativa ani - suficient incat noi uitasem complet de el, asta nu a impiedicat agentia cu pricina sa ni-l aduca in actualitate. Tot despre lucrari vechi si tot la Colaterale, de data aceasta la categoria "Innovative media", am avut drept castigatoare agentia Leo Burnett cu lucrarile din campania "Extra energie", inscrisa in aceeasi buna traditie si anul trecut.

    PICANT. Desemnat sa inmaneze premiul pentru sectiunea cel mai bun print in categoria bauturilor alcoolice, Lucian Georgescu, Gav Balkanski, a reusit sa faca o sala intreaga sa izbucneasca in ras. Inainte sa faca agentia McCann Erickson sa treaca de la extaz la agonie si pe Graffiti invers, de la agonie la extaz, intreband o data cu deschiderea plicului daca domnul Enoiu este in sala (director general McCann), creand astfel impresia ca agentia dansului este castigatoare, ca dupa aceea sa anunte Graffiti ca fiind agentia laureata, acesta a explicat care este reteta de a deveni creativ - consumul de alcool.

    INDELUNG PREMIATI. Cei care au convins cu lucrari bune au fost cei de la McCann pentru MTV, Propaganda Autopromovare si Dulcolax, Graffiti cu "Dosarele istoriei" si Leo Burnett cu Prigat Energie Naturala, chiar daca agentia din urma a facut abuz de atat de bine cunoscuta reteta a consecintei extreme.

    PREMIILE FESTIVALULUI DE PUBLICITATE AD’OR 2005
    AGENTIA ANULUI: Leo Burnett;

    CAMPANIA ANULUI: Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscriere: Energie naturala; Brand: Prigat;

    CEL MAI BUN SPOT TV: Agentia: Leo Burnett& Target; Nume inscriere: Academia Barbatilor; Brand: Tabu;

    CEL MAI BUN AD DE PRESA: Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campania MTV: Manson, Michael, Slash; Brand: MTV;

    CEL MAI BUN OUTDOOR: Agentia: Leo Burnett&Target; Nume inscriere: Balena; Brand: Prigat;

    CEL MAI BUN SPOT INTR-O CATEGORIE: Bauturi nealcoolice - Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscriere: Energie naturala - Pescarul; Brand: Prigat; Electronice si electrocasnice; Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscriere: Razboiul stelelor; Brand: Teletech Produse alimentare - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Vizita de lucru; Brand: ROM; Produse de intretinere casnica; Agentia: Leo Burnett &Target; Nume inscriere: Atlasii; Brand: Tide Mass Media - Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscri-ere: Academia Barbatilor; Brand: Tabu Vanzari si distributie - Agentia: Leo Burnett&Target; Nume inscriere: Dezordinea & Semaforul; Brand: Altex Telecomunicatii - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campania Connex: Curatenia, Educatia & Reconstructia; Brand: Connex Social - Agentia: Totem Advertising; Nume inscriere: Fumatul si saracia - Un cerc vicios; Brand: Ministerul Sanatatii si Familiei; Agentie: McCann Erickson; Nume inscriere: Violenta domestica; Brand: Agentia Nationala Pentru Protectia Familiei

    CEL MAI BUN PRINT INTR-O CATEGORIE: Bauturi alcoolice - Agentia: Graffiti BBDO; Nume inscriere: Calendar; Brand: Guinness; Bauturi nealcoolice - Agentia: Leo Burnett&Target; Nume inscriere: Balena; Brand: Prigat Produse de intretinere casnica - Agentia: Saatchi &Saatchi; Nume inscriere: Ariel Ghost; Brand: Ariel Mass Media - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campanie MTV: Manson, Michael, Slash; Brand: MTV Divertisment - Agentie: Graffiti BBDO; Nume inscriere: Campania Dosarele Istoriei: Mao, Lenin & Hitler; Brand: Dosarele Istoriei Produse cosmetice si farmaceutice - Agentia: Propaganda; Nume inscriere: Unlock; Brand: Dulcolax Social - Agentie: gmp/ MAP; Nume inscriere: Romania Corupta: Molii, Soareci & Viermi; Brand: Alianta D.A. PNL-PD Autopromovare - Agentia: Propaganda; Nume inscriere: Effectivenes 1 (Medalia); Brand: Propaganda Postere - Agentia: Graffiti BBDO; Nume inscriere: Calendar; Brand: Guinness Colaterale Innovative Media - Agentia: Leo Burnett & Target, Nume inscriere: Extra Energie; Brand: Prigat Fotografie - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campanie MTV: Manson, Michael, Slash; Brand: MTV Evenimente - Agentia: gmp/MAP; Nume inscriere: Lansarea filmului James Bond; Brand: RO IMAGE 2000

    PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI: SPECIAL CRAFT AWARD - Best Direction - Agentia: Totem Advertising; Nume inscriere: Fumatul si saracia - un cerc vicios; Brand: Ministerul Sanatatii si Familiei
    Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   campania,   nume,   mccann,   brand,   burnett,   leo,   inscriere,   erickson,   target,   graffiti,   target nume,   burnett target,   erickson nume,   brand prigat,   agent

     



    Mai multe titluri din categorie

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
    Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
    Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
    Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
    Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans
    O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
    Serviciul de email marketing furnizat de