x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Pisi, te fac o pasta?

Pisi, te fac o pasta?

22 Oct 2004   •   00:00

De putina vreme, pauza publicitara din timpul programelor tv nu mai este o corvoada asa de mare, datorita unui spot dinamic, plin de umor, care incita la revedere.

CLAUDIA CURICI

Click pentru a mari
COMPLET. Creativitatea, castingul, productia si o colaborare buna intre client si agentie dau rezultate pe masura
Ce-ti ramane de facut atunci cand ai de comunicat un produs pe o nisa foarte aglomerata si cu traditie, asa cum este cea a pastelor fainoase? Mergi pe asocierea cu elemente consacrate, cum ar fi: Italia, masa in familie, traditia sau incerci ceva nou. E cazul pastelor Monte Banato.

POVESTEA… Uimire, surpriza, seductie… sunt starile pe care creatorii (GMP/ Map) acestui spot au vrut sa le transmita. Ingredientele care dau savoare povestii sunt umorul, castingul, dialogul si postproductia. Parodiind un vechi headline al unei reclame la sampon, "Adauga UOU parului tau", agentia a ales ca elementul-surpriza sa fie introdus de fiecare data de aceasta onomatopee. Farmecul personajelor animate, un cuc de ceas si o ciocanitoare-bibelou, desi initial spotul fusese gandit ca un film mut, este dublat de initiativa de a avea totusi un comentariu care sa tina loc de "coloana sonora" si care sa nu fie neaparat o descriere a beneficiilor produsului. Asa s-au nascut gugustiucii, cuibusorul, sahul la pupaza si matul la gugustiuc. Filmul initial de 60 de secunde a fost dinamizat prin comprimarea in 30 de secunde, filmandu-se cu 25 de fotograme pe minut si nu cu 24, asa cum se face de obicei. Acceleratia sporita este mai mult decat nimerita pentru acest gen de umor.

CE CONTEAZA DE FAPT. Asemenea exemplu ne demonstreaza ca o agentie poate face un spot de calitate (cu o adaptare reusita a dialogului, poate fi chiar un spot de festival) si sa reprezinte in acelasi timp cu adevarat interesele clientului. In acest caz, succesul colaborarii se vede si in rezultate. De la aparitia campaniei, vanzarile pastelor Monte Banato au crescut cu 26%, iar concurenta comunica brusc, in finalul unui spot vechi, faptul ca unele dintre paste au si ele ou. Fata de spot sunt doar doua tipuri de reactii: este iubit sau urat, ceea ce nu face decat sa-i confirme valoarea.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului