Avionul care s-a prăbuşit în apropierea oraşului Bufallo, din SUA, provocând moartea a 50 de persoane, era pe pilot automat în timp ce se pregătea de aterizare, încălcând astfel recomandările federale în domeniul siguranţei, a declarat unul dintre anchetatori, relatează AFP, citată de Agerpres.
Anchetatorul din cadrul Comisiei naţionale pentru siguranţa transporturilor (NTSB) Steven Chealander a declarat că analiza primelor informaţii şi înregistrarea convorbirilor din cabină au dezvăluit că aparatul era pe pilot automat în timp ce se apropia de Aeroportul Internaţional Niagara din Bufallo, New York. Potrivit lui Chealander, sistemul de dezgheţare al avionului a fost activat la 11 minute de la decolarea din Newark, New Jersey şi a rămas astfel pe toată durata călătoriei. Echipamentul de protecţie al aparatului fusese de asemenea activat.
Zborul 3407 al companiei Continental Airlines a pierdut 244 metri altitudine în cinci secunde, cu puţin timp înainte de a se izbi de o locuinţă din Clarence Center, provocând moartea a 49 de persoane de la bord şi a uneia aflate în casa lovită. Aparatul s-a răsucit violent înainte de a cădea pe casă. Potrivit anchetatorilor, formarea gheţii ar fi putut contribui la prăbuşirea avionului. Înregistrările cutiilor negre arată că echipajul era îngrijorat de condiţiile meteo şi de vizibilitatea scăzută în timp ce se apropia de Buffalo. Acesta a cerut coborârea la circa 3.350 de metri, dar a început să aibă probleme cu gheaţa. NTSB a "recomandat ca încondiţii de îngheţ pilotul automat ar trebui să fie deconectat, iar aparatul să fie pilotat manual astfel încât să simţi orice schimbare a regimului de zbor din cauza gheţii", a declarat Chealander.Administraţia federală pentru aviaţie (FAA), un organism de reglementare în domeniul siguranţei zborurilor, a urmat recomandările NTSB, dar nu a făcut din acestea o procedură. "FAA vede lucrurile puţin diferit faţă de noi ... Ei consideră că din anumite motive, ai putea fi nevoit să zbori pe pilot automat", a declarat Chealander, menţionând, ca unul dintre motive, volumul de muncă.
Potrivit presei americane, Compania Colgan Air, care efectua zborul pentru Continentat Airlines, începuse recent să aplice recomandările NTSB cu privire la deconectarea pilotului automat în condiţii de vreme rece. Manualul aparatului Bombardier Dash 8 Q400 îi cere pilotului să "dezactiveze pilotul automat în condiţii de îngheţ", a adăugat Chealander, avertizând totodată că NTSB "nu a stabilit până în prezent că au existat condiţii de îngheţ". "Până acum am constatat că totul părea să fie normal în utilizarea pilotului automat". "Este normal şi sunteţi încurajaţi să folosiţi pilotul automat pentru a vă ajuta cu activitatea intensă - în situaţiile metorologice dificile în care intrăm adesea", a subliniat el. Echipele de anchetă sunt în faza de recuperare a victimelor şi componentelor de avion, a precizat acesta. Examinarea celor două motoare arată că "avionul nu pare să fi pierdut nimic înaintea impactului". Potrivit martorilor din avion se auzea un zgomot nebişnuit înaintea impactului. În pofida temperaturii şi a flăcărilor provocate de prăbuşire, alte case din apropiere nu au fost afectate, potrivt autorităţilor.
Citește pe Antena3.ro