x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Viata de zi cu zi in atentia corporatiilor

0
16 Iun 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI

In goana dupa castig sau putere, companiile si personalitatile s-au prins ca cea mai simpla si profitabila cale de a ajunge la inima oamenilor si deci a consumatorilor este de a actiona in interesul ambelor parti.

CLAUDIA CURICI

Mobilizarea comunitatii in vederea implicarii active si responsabile a membrilor ei nu mai este apanajul liderilor de opinie (preoti, invatatori) ca acum sute de ani. Astazi, companiile si persoanele - institutie epuizand multe dintre tipurile de abordari traditionale ale publicurilor se hotarasc sa investeasca in comunitate, vezi modelul Shell, o companie petroliera care dezvolta ample proiecte dedicate protectiei mediului. Caci ce alta modalitate este mai eficienta intru transmiterea valorilor si intru izvor de simpatie, care te mai si linisteste pe deasupra in ale constiintei?

Oameni pentru oameni

Si cum orice initiativa demna de luat in seama trebuie sa fie si premiata, pe 11 iunie a avut loc concursul national "Oameni pentru oameni", parte a programului de Responsabilitate Sociala a Companiilor. Rolul acestui concurs este de a recompensa si incuraja reprezentantii mediului de afaceri din Romania si ai organizatiilor neguvernamentale ce se implica in rezolvarea problemelor comunitatii in cadrul careia isi desfasoara activitatea. La 100 de proiecte inscrise, evaluate dupa rezultate si impact, durata si resurse alocate, valoarea estimativa a sumei totale implicate in aceste activitati este de 6,4 milioane de euro. Dar nu banii sunt cei care dau valoare acestor proiecte, ci schimbarea pe care o aduc in comunitati, prin perspectivele de dezvoltare pe care le ofera pe termen lung.

Alta abordare

De remarcat ca un numar semnificativ de programe inscrise continua proiecte incepute in anii anteriori, ceea ce dovedeste existenta unor strategii pe termen lung si faptul ca suportul acordat de companii este coerent si sistematic. De asemenea, tinta acestor programe nu mai este reprezentata in exclusivitate de grupurile defavorizate, ci apar si teme, precum asigurarea unor oportunitati de educatie, sprijin pentru femei aflate in situatii de risc care doresc inceperea unei afaceri, infiintarea unui muzeu al rezistentei anticomuniste sau oferirea de burse studentilor din mediul rural.

Concret

La categoria demers educational cu efecte pe termen lung, Coca-Cola sustine financiar si logistic proiectul "Magia cartii", ce isi propune sa formeze gustul pentru lectura al copiilor. Pe aceleasi coordonate se inscrie si Procter & Gamble, care, printr-un program intitulat "Invata sa schimbi lumea" isi propune sa dezvolte abilitatile copiilor de a identifica probleme ale comunitatii din care fac parte si sa-i ajute sa puna in practica proiectele elaborate de ei, incurajand spiritul de echipa. Cea mai mare investitie de anul trecut (162.400 USD) intr-un proiect comunitar apartine Fundatiei Sensiblu, ce are ca scop sustinerea femeilor si a copiilor victime ale violentei domestice. Dovedind inspiratie si implicare pe termen lung, acest proiect se constituie si intr-o campanie de sensibilizare a opiniei publice prin implicarea barbatilor in lupta impotriva violentei domestice.

PREMIANTI

Citibank Romania - Microfond - 38,340 USD Kiss FM, TV Bit Iasi - Coalitia impotriva traficului de femei si campania regionala de constientizare publica - 86.997 USD

Junior Achivement Romania, Citibank, General Electrics - "Economics for Leaders" - 77.000 USD

Banca Romana Pentru Dezvoltare - proiectul de cercetare Muzeul Rezistentei Anticomuniste in Tara Fagarasului - 40.000 euro (5.000 BRD)
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de