Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Încă o aroganţă din Franţa: Dinozaurul ţigan, recent descoperit, seamănă cu "verii" din România

25 Aug 2012   •   09:43

Francezii au botezat un dinozaur descoperit recent "dinozaurul tigan", pentru ca seamana cu "verii" sai din Romania

In sud-vestul Frantei, paleontologii au descoperit un dinozaur care apartine unei specii nou-descoperite de dinozauri din familia titanozaurilor, alte trei genuri fiind descoperite in alte situri din Europa.

Atunci cand a venit vorba sa-l boteze, francezii au ales sa-i spuna "dinozaurul tigan", intrucat exista multe elemente similare "varului" sau descoperit in Romania, conform Agerpres.

"Am gasit mai bine de 70% din scheletul animalului, insa din pacate nu si craniul. Vom putea sa realizam o reconstituire fidela. Acest dinozaur ierbivor are dinti mici, cilindrici, masura 12 metri lungime si avea o constitutie zvelta", a precizat Geraldine Garcia de la Universitatea din Poitiers, care a efectuat cercetarile in colaborare cu Institutul regal de stiinte naturale din Bruxelles.

"Atsinganosaurus velauciensis" (dinozaurul tigan) are o vechime estimata la 75 de milioane de ani.