Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Plătit cu 18.000 de dolari pentru a sta 70 de zile în pat! Cine este generosul angajator

23 Sep 2013   •   17:59

NASA este în căutarea unor voluntari sătui să stea în picioare şi care ar accepta, în schimbul sumei de 18.000 de dolari, să nu se dea jos din pat timp de 70 de zile consecutive.

Acceptarea ca participant la acest studiu nu este însă, conform unui material publicat de ABC News, la îndemâna oricui. Subiecţii nu vor avea voie să se dea jos din pat sub niciun pretext, iar pentru a fi selectaţi vor trebui să treacă o serie de teste fizice foarte amănunţite, asemănătoare testelor fizice susţinute de piloţii militari.

Beth Ann Shriber, participantă la un studiu similar realizat în 2006, susţine că monotonia de a sta în pat zi după zi te poate afecta psihic: "Nu trebuie să faci nimic, doar să stai în pat. Pot spune că este un fel de examen de rezistenţă".

Acest studiu este conceput pentru a studia efectele pe termen lung ale imponderabilităţii asupra corpului astronauţilor. Pentru a simula imponderabilitatea, subiecţii se vor întinde pe paturi concepute special, ce sunt uşor înclinate, astfel încât vor avea capul puţin mai jos decât nivelul picioarelor. Aceasta în condiţiile în care, în spaţiu, forţa gravitaţională, care împiedică fluidele organismului să se deplaseze spre partea superioară a organismului, este foarte slabă.

Prin simpla rămânere la pat participanţii vor simţi efectele pe care le suportă şi astronauţii care rămân perioade mai îndelungate pe orbită, efecte printre care se numără şi atrofierea musculară şi scăderea densităţii osoase. În plus, atât în spaţiu cât şi la pat, condiţia fizică a subiecţilor va avea de suferit pentru că inima lor nu mai trebuie să lucreze la fel de intens pentru a pompa sângele spre zona superioară a corpului, împotriva forţei gravitaţionale.

Acest studiu va fi realizat la NASA's Human Test Subject Facility din cadrul Centrului medical din Galveston al Universităţii din Texas. La fel ca şi în cazul astronauţilor care se întorc din spaţiu, participanţii la studiu vor beneficia de o perioadă de recuperare post-experiment, ce va ajunge până la 14 zile.

Subiecte în articol: voluntari studiu nasa