x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Artizanii succesului BitDefender

Artizanii succesului BitDefender

16 Noi 2006   •   00:00
Artizanii succesului BitDefender

Strategia BitDefender de a se concentra pe crearea unei linii de produse de inalta tehnologie a avut ca punct de plecare orientarea companiei catre clienti si nevoile reale ale acestora.

TIPS & TRICKS

Strategia BitDefender de a se concentra pe crearea unei linii de produse de inalta tehnologie a avut ca punct de plecare orientarea companiei catre clienti si nevoile reale ale acestora. Din dialogul real, purtat de-a lungul timpului de companie cu clientii sai, pentru a face din BitDefender un produs cu impact s-a simtit nevoia ca toate cerintele sa fie centralizate, analizate, intelese si mai ales reprezentate in cadrul procesului de concepere de noi produse sau versiuni ale produselor anterioare. Astfel, in anul 2000 s-a luat decizia infiintarii in cadrul diviziei BitDefender a departamentului Product Management, in care o echipa de specialisti din cele mai diverse domenii (ingineri, economisti, designeri etc.) reprezinta practic interesele clientilor, fiind avocatii acestora in conceperea viitoarelor produse.
Solutii noi, versiuni imbunatatite. "Pana la momentul 2000, oferta noastra includea un produs antivirus robust, utilizat cu succes de cei cu experienta in domeniul informatic si al securitatii. Compania isi dorea realizarea unei game de solutii nu numai cu valente si performante tehnologice, dar care sa reflecte si sa raspunda nevoilor clientilor nostri in materie de utilizare usoara, de orice persoana, indiferent de varsta, pregatire in domeniul informatic sau cu experienta anterioara in utilizarea produselor antivirus. De aceea, in ultimii 6 ani, echipa de product management a evoluat, astfel incat sa raspunda cat mai bine acestor cerinte", ne-a declarat Catalina Dodu (foto), directorul Product Management al diviziei BitDefender.
In afara de preocuparile permanente pentru actualizarea de semnaturi de virusi, de semnaturi antispyware sau de noi tehnologii de detectie si curatare a continutului nedorit (spam, phishing etc.), de imbunatatire a motoarelor si tehnologiilor de scanare, adaugarea permanenta de noi functionalitati este un obiectiv prioritar al echipei. Lansarea a cel putin unei generatii majore anual este secundata de adaugarea permanenta de noi functionalitati prin sistemele de actualizare automata inglobate in produsele BitDefender. De asemenea, pentru produsele adresate segmentului business sunt lansate periodic service pack-uri, ce includ noi functionalitati.
Un moment de referinta care subliniaza importanta vitezei de reactie a fost dat de intensificarea amenintarilor de tip rootkit, pentru a ascunde componente cu caracter malitios.
"BitDefender a fost primul produs care, pe baza tehnologiei existente, a detectat virusul ce folosea unul dintre cele mai raspandite rootkit-uri. Am asigurat astfel protectia utilizatorilor prin blocarea acestor aplicatii inainte de instalarea lor. BitDefender nu s-a oprit aici. Un nou modul a fost definit si introdus in produsele noastre, pentru a detecta si proteja impotriva rootkit-urilor deja instalate pe sisteme. De asemenea, pentru a proteja utilizatorii telefoanelor mobile inteligente, am adaugat in portofoliu un nou produs: BitDefender for Mobiles", a continuat Catalina Dodu.
Echipa, un atu important. Obiectivele echipei de Product Manageri din BitDefender se regasesc in cateva dintre zonele-cheie ale activitatii unei companii: satisfactia clientilor, profitabilitatea portofoliului de produse gestionate, atingerea cerintelor de timp si calitate pentru portofoliul respectiv. Puterea de convingere, capacitatea de comunicare a membrilor echipei sunt elemente de baza in asigurarea realizarii obiectivelor propuse. Lansarea unui produs reprezinta incununarea unui efort concertat al intregii companii si implica responsabilitati uriase pentru fiecare participant. Dar pentru un product manager, lansarea nu este momentul final, ci doar inceputul unei noi etape.

"Pentru un Product Manager, satisfactia suprema este atunci cand se afla undeva in lume si un om de langa tine ii spune ca foloseste BitDefender si ca e multumit, ca se simte protejat si ca are incredere in produsul sau"
Catalina Dodu, directorul Product Management al diviziei BitDefender

×
Subiecte în articol: bitdefender product