x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Blogurile in afaceri

Blogurile in afaceri

de Mihai Manole    |    05 Sep 2007   •   00:00
Blogurile in afaceri

Companiile nu au incă destulă incredere in eficacitatea utilizării blogurilor in scopuri de marketing, in promovarea online fiind preferat in continuare e-mailul. Instituţiile descoperă şi ele comunicarea pe blog.


Potenţialul blogurilor in mediul corporate nu a ajuns să fie incă suficient de exploatat. In aprilie anul acesta, technorati detecta peste 70 de milioane de web bloguri la nivel mondial, in fiecare zi acest număr crescănd, la acea dată, cu 120.000. Adică, 1,4 bloguri pe secundă. Conform raportului companiei WebTrends, "Marketing in intuneric", un număr incă destul de mic de bloguri aparţin firmelor. In Marea Britanie, numai 5% dintre corporaţii folosesc acest canal de comunicare, chiar dacă 85% dintre manageri consideră că o prezenţă puternică pe web este importantă pentru obiectivele de vănzări şi marketing. Chestionaţi cu privire la frecvenţa utilizării diferitelor metode de marketing online, 78% dintre oamenii din domeniu intervievaţi au răspuns că nu folosesc blogul niciodată. 46% au declarat că se folosesc adesea de
e-mail. Motivul slabei prezenţe a blogurilor printre instrumentele de marketing online este neincrederea celor responsabili in eficacitatea acestuia. Mai puţin de trei din zece marketeri britanici s-au declarat mulţumiţi de rezultatele bloggin-ului. Şi in Statele Unite acest gen de scepticism este destul de frecvent: mai puţin de 2% dintre companiile din topul Forbes 200 Cele mai Bune Companii Mici erau prezente in blogosferă. Chiar dacă nu sunt implicate in blogosferă, multe companii supraveghează fenomenul pentru a fi la curent cu modul in care se discută pe marginea subiectelor de interes pentru companie.


INSTITUŢII. Blogurile incep să se facă remarcate, tot discret, e adevărat, şi in mediul instituţional. Un exemplu in acest sens este recenta implicare in blogosferă a patru comisari europeni, două femei şi doi bărbaţi: comisarul pentru Relaţii Instituţionale şi Comunicare, cel pentru Ştiinţă şi Cercetare, pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, respectiv pentru Probleme Sociale şi Egalitate de Şanse.


Cum stăm noi?

Pentru blogosfera romănească se vehicula anul trecut un număr de aproximativ 12.000-14.000 de bloguri, dintre care numai 1.000 active. Rezultatele chestionarului RoBloggers indicau că mai mult de jumătate dintre bloggerii romăni au vărste cuprinse intre 18 şi 25 de ani, bărbaţii care au această ocupaţie fiind de trei ori mai numeroşi decăt femeile. Peste 30% dintre cei chestionaţi au declarat că petrec online peste opt ore zilnic, o situaţie care se explică prin faptul că 25,37% dintre respondenţi activează in domeniul IT-ului şi telecomunicaţiilor, următoarea categorie, ca număr, fiind cea a studenţilor, 20,22%. Pentru cititul blogurilor mai mult de jumătate din subiecţi au declarat că alocă 1-2 ore zilnic, cele mai urmărite fiind din categoria "Personal", in proporţie de 80,88%.

×
Subiecte în articol: IT