Aventura bicicliştilor in trafic poate fi uşurată cu ajutorul unei tehnologii concepute special pentru ei: un adevărat computer de bord, cu o arhitectură modulară, care pune in premieră la dispoziţia bicicliştilor o imagine digitală a ceea ce se află in spatele lor, putăndu-se renunţa la oglinzile retrovizoare.
Aventura bicicliştilor in trafic poate fi uşurată cu ajutorul unei tehnologii concepute special pentru ei: un adevărat computer de bord, cu o arhitectură modulară, care pune in premieră la dispoziţia bicicliştilor o imagine digitală a ceea ce se află in spatele lor, putăndu-se renunţa la oglinzile retrovizoare.
Unitatea centrală este montată pe un suport special, pe centrul ghidonului, la fel ca restul modulelor, care se conectează prin USB la acest suport. Pe un LCD de 3,5 inch utilizatorul poate vizualiza informaţii utile, in funcţie de modulele utilizate, de la viteză, distanţă, ritmul bătăilor inimii, putănd opta şi pentru capabilităţi GPS. Pentru captura video in timp real poate fi folosită o cameră fie in partea din spate a bicicletei, fie pe extremităţile ghidonului. Bateriile ţin pentru un drum de 4 ore. Se estimează că modulul principal al acestui sistem se va vinde pentru un preţ de 300 de dolari.
CERCETARE. Bicicletele sunt implicate şi in proiectul unei echipe de cercetători britanici care foloseşte aceste mijloace de transport ca "purtătoare" ale unor sisteme de inregistrare a poluării din aer. Aceştia folosesc o serie de senzori wireless montaţi pe bicicletele unor curieri care detectează parametrii aerului, ii transmit prin Bluetooth telefonului şi mai departe serverelor din laboratorul in care se centralizează toate datele.
Unitatea centrală este montată pe un suport special, pe centrul ghidonului, la fel ca restul modulelor, care se conectează prin USB la acest suport. Pe un LCD de 3,5 inch utilizatorul poate vizualiza informaţii utile, in funcţie de modulele utilizate, de la viteză, distanţă, ritmul bătăilor inimii, putănd opta şi pentru capabilităţi GPS. Pentru captura video in timp real poate fi folosită o cameră fie in partea din spate a bicicletei, fie pe extremităţile ghidonului. Bateriile ţin pentru un drum de 4 ore. Se estimează că modulul principal al acestui sistem se va vinde pentru un preţ de 300 de dolari.
CERCETARE. Bicicletele sunt implicate şi in proiectul unei echipe de cercetători britanici care foloseşte aceste mijloace de transport ca "purtătoare" ale unor sisteme de inregistrare a poluării din aer. Aceştia folosesc o serie de senzori wireless montaţi pe bicicletele unor curieri care detectează parametrii aerului, ii transmit prin Bluetooth telefonului şi mai departe serverelor din laboratorul in care se centralizează toate datele.
Citește pe Antena3.ro