Apple a lansat iOS 5, ultima generatie de software, care va permite aplicatiilor sale, iPhone, iPad si iPod touch integrarea intr-o retea sociala. Numai ca, surpriza, aceasta nu este Facebook, ci Twitter, o retea de socializare avand jumatate din numarul membrilor retelei condusa de Michael Zuckerberg. Astfel, Facebook mai deschide un front de lupta corporatista, dupa conflictul aprins in care s-a angrenat cu Google.
Twitter va avea un nou design, care va permite integrarea aplicatiilor Apple, ai caror utilizatori vor putea expedia, gratie iOS 5, in interiorul retelei, fotografii, clipuri video si link-uri. Expertii considera ca parteneriatul dintre compania prezidata de Steve Jobs si Twitter vine ca urmare a dorintei celor de la Apple de a mentine “controlul' asupra utilizatorilor si pastrarea legaturii directe cu acestia, in contradictie fatisa cu aspiratiile similare ale celor de la Facebook.
De altfel, Apple este recunoscuta pentru mana de fier cu care isi controleaza gestioneaza aplicatiile, orice Apple Store sau App Store oferind exclusiv aplicatiile validate de compania-mama. In plus, extinderea domeniilor in care aplicatiile Apple isi gasesc utilitatea ar putea ajunge la granita conflictului de interese cu Facebook, taramul deja consacrat al amatorilor de jocuri, shopping online si al cautatorilor de reduceri tip Groupon.