x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Miliardele publicităţii

Miliardele publicităţii

de Mihai Manole    |    13 Iun 2007   •   00:00
Miliardele publicităţii
Sursa foto: SEBASTIAN WILLNOW/

Din cele peste 10 miliarde de dolari investite in publicitatea online in 13 ţări europene, Marea Britanie este responsabilă pentru cea mai mare parte şi, in acelaşi timp, este cea mai scumpă ţară pentru advertiseri.

Publicitatea online din 13 ţări ale reţelei europene a Interactive Advertising Bureau, asociaţie dedicată sprijinirii companiilor de media interactive, a fost de peste 10 miliarde de dolari in 2006, potrivit studiului "Cheltuielile paneuropene din publicitatea online", analizat de PricewaterhouseCoopers. Marea Britanie şi-a adjudecat cea mai mare cotă din această piaţă, adică aproape 39% din total. Germania a atras 22% din investiţiile in publicitatea pe internet, Franţa 15% şi Olanda 7%. In raport au mai fost analizate Italia, Austria, Belgia, Croaţia, Danemarca, Finlanda, Grecia, Slovenia şi Spania.

Aproape 45% din investiţiile in advertising-ul online s-au realizat in domeniul publicităţii de pe motoarele de căutare şi numai 1,6% in marketing-ul prin e-mail. In primul trimestru al lui 2007, veniturile globale din publicitatea online au atins, potrivit IAB, un nou record, de 4,9 miliarde dolari, ceea ce reprezintă o creştere cu 26% faţă de perioada similară a anului trecut şi de 2% faţă de ultimul trimestru al anului trecut.

AŞTEPTĂRI. Estimările eMarketer pentru 2007, care vizează numai publicitatea online din Europa Occidentală, sunt de 7,5 miliarde dolari, in creştere cu 25% faţă de anul precedent. Marea Britanie este cea mai scumpă ţară din lume in domeniul publicităţii online. Pănă in 2010 se preconizează că in Anglia se vor cheltui 217 dolari pe cap de internaut pentru publicitatea pe internet, faţă de 136 $ in Franţa şi numai 10 $ in cazul Italiei. De cealaltă parte a oceanului, pentru un utilizator american de internet se aşteaptă să fie cheltuiţi, in 2010, circa 130 $ pentru publicitate online, de la 86 $ investiţi in medie in 2006.

×
Subiecte în articol: IT online