ONLINE ● Net-ul în tendinţe
Un sfert din populaţia lumii navighează cu regularitate pe internet,
jumătate dintre internauţi implicîndu-se în activităţi de e-commerce.
Dispozitivele mobile vor deveni principalul mijloc de accesare a
internetului.
ONLINE ● Net-ul în tendinţe
Un sfert din populaţia lumii navighează cu regularitate pe internet, jumătate dintre internauţi implicîndu-se în activităţi de e-commerce. Dispozitivele mobile vor deveni principalul mijloc de accesare a internetului.
În 2008, jumătate dintre utilizatorii internetului vor face şi cumpărături online, urmînd ca în 2012 să existe mai mult de 1 miliard de clienţi ai e-commerce-ului, generînd tranzacţii în valoare de 1,2 miliarde de dolari. Printre activităţile online cu cea mai dinamică evoluţie se numără crearea de bloguri, jocurile de noroc online şi participarea la viaţa unor comunităţi online. În prezent, PC-ul continuă să fie mijlocul dominant prin care este accesat internetul. Dar asta se va schimba în curînd, în condiţiile în care dispozitivele mobile vor fi în număr tot mai mare folosite ca o poartă spre web.
PE MOBILE. În prezent, 40% dintre internauţi au acces mobil la internet, iar numărul acestora va ajunge la finalul acestui an la 546 de milioane. În rîndul acestora, cele mai populare activităţi online sînt căutările pe internet, accesarea ştirilor şi a informaţiilor sportive şi descărcarea de muzică. În următorii patru ani, din cele trei miliarde de dispozitive care vor fi folosite pentru conectarea la internet, mai mult de jumătate vor fi dispozitive mobile.
UTILIZATORI. Anul acesta, aproape 1,4 miliarde de persoane, adică un sfert din populaţia lumii, vor fi utilizatori obişnuiţi ai internetului. Potrivit estimărilor companiei IDC, acest număr se va apropia de 2 miliarde în următorii patru ani. În 2008, mai mult de 1,5 miliarde de dispozitive vor fi folosite pentru conexiuni la internet, fie că e vorba despre PC-uri, telefoane mobile sau console pentru jocuri. Această dinamică a numărului de conexiuni se va reflecta şi în direcţionarea bugetelor de publicitate. Astfel, investiţiile în online pe acest segment vor totaliza 65,2 miliarde de dolari în 2008, adică aproape 10% din totalul cheltuielilor din publicitate. Pînă în 2011, această cotă va creşte pînă la 13,6%.
Citește pe Antena3.ro