Numărul utilizatorilor platformelor de socializare pentru telefoanele mobile ar putea creşte de zece ori până în 2012. În această nouă afacere se vor genera, în cea mai pesimistă estimare, aproape30 de miliarde de dolari.
Numărul utilizatorilor platformelor de socializare pentru telefoanele mobile ar putea creşte de zece ori până în 2012. În această nouă afacere se vor genera, în cea mai pesimistă estimare, aproape30 de miliarde de dolari.
Peste 50 de milioane de persoane se numărau printre utilizatorii reţelelor de socializare pe telefonul mobil la sfârşitul anului trecut. Cercetarea din acest domeniu, realizată de compania Informa Telecoms &Media, indică astfel că 2,3% din numărul total al celor care deţin un telefon mobil îl folosesc pentru a ţine legătura cu prietenii prin intermediul reţelelor de socializare. Cu investiţii minore din partea operatorilor reţelelor de telefonie, numărul membrilor acestei comunităţi va creşte cu aproximativ 30%-50% anual. În felul acesta, Informa estimează că în 2012, în cel mai pesimist scenariu, rata de penetrare a serviciilor de socializare pe mobil va atinge 12,5% în rândul utilizatorilor telefoniei mobile. În cazul estimărilor optimiste, această rată va atinge chiar 23%.
BANI. Socializarea mobilă a generat venituri de peste trei miliarde de dolari anul trecut, mai mult decât dublu faţă de 2006. Se apreciază că acest ritm accelerat de creştere se va menţine şi în următorii doi ani, după care evoluţia va depinde de strategiile operatorilor în mai mare măsură decât în prezent. Astfel, în 2012 se apreciază că veniturile din această industrie se vor apropia de 29 de miliarde de dolari, în cele mai conservatoare estimări, în timp ce optimiştii indică un nivel de 52 de miliarde.
Marile companii din IT nu scapă din vedere potenţialul acestei industrii. Ca dovadă, Yahoo a anunţat recent că din al doilea trimestru al acestui an va lansa serviciul oneConnect, un produs adresat telefoanelor mobile care încorporează mai multe aplicaţii specifice reţelelor de socializare. Şi Google acordă atenţie domeniului, întărindu-se anul trecut pe acest segment prin achiziţia companiei Zingku, specializată în platforme pentru socializarea pe mobile. Anul acesta, premiul pentru Mobile Social Networking, acordat în cadrul galei GSMA Global Mobile Awards, a fost câştigat, ca şi în 2007, de myGamma.com, serviciu disponibil în 62 de ţări.
mihai.manole@jurnalul.ro