Pentru industria publicităţii telefonul mobil reprezintă o adevărată mină de aur. Publicitarii ştiu insă că a promova un mesaj intr-un astfel de mediu este o misiune delicată, existănd destul de uşor posibilitatea agasării utilizatorului.
Noile tehnologii par insă a le oferi acestora o formulă potrivită pentru a-şi face simţită prezenţa in mediul mobil fără a provoca iritare in răndul celor peste 2 miliarde de abonaţi la servicii de telefonie mobilă existenţi in prezent la nivel mondial.
DE URMAT. Un model de succes al publicităţii mobile, mai ales in Japonia, o piaţă cu peste 98 de milioane de celulare cu internet, il constituie cel bazat pe căutările pe internet. Se estimează că publicitatea mobilă va genera pănă in 2011, numai in Japonia, venituri de 1 miliard de dolari, de trei ori mai mult decăt anul trecut. Graţie vitezelor mai mari de acces şi preţurilor convenabile pentru conexiunea la internet, utilizatorul a trecut peste senzaţia că işi pierde timpul şi banii parcurgănd reclamele in timpul unei căutări pe telefonul mobil. Dispozitive mai performante şi reţele mai rapide insemnă, in opinia directorului executiv al Asociaţiei Marketingului Mobil (AAM), Laura Marriot, mai multe branduri care se folosesc de aparatele mobile pentru iniţierea unor campanii complexe de promovare.
REORIENTARE. Pănă de curănd mesajele publicitare pe mobil ajungeau la utilizator cănd acesta accesa prin intermediul unui browser anumite site-uri, mai degrabă decăt direct prin intermediul meniului telefonului operatorilor de telecom, care se temeau că o astfel de strategie i-ar face să piardă clienţi. Aceştia işi schimbă politica, ca urmare a creşterilor tot mai mici ale veniturilor şi a saturării pieţelor. Deschiderea operatorilor către piaţa publicităţii este esenţială pentru o publicitate personalizată, cu un public ţintă bine conturat, intrucăt ei deţin informaţii precum adresa, vărsta au jocuri preferate ale utilizatorilor.