Piata IT este prima din Romania care beneficiaza de o strategie sectoriala de branding de export. Realizat in parteneriat public-privat, proiectul urmareste cresterea investitiilor si a exportului in domeniu.
Ieri a fost lansata Strategia de Branding de Export 2006-2009 pentru sectorul tehnologiei infomatiei, primul domeniu care beneficiaza de un astfel de plan. Conform declaratiilor Ministrului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy, piata romaneasca de IT numara circa 12.000 de companii, cu o cifra de afaceri de 1 miliard de $ pe an, numai in sectorul serviciilor si software-ului. Initiativa este o aplicare concreta a Strategiei Nationale de Export, aprobata de Guvern in decembrie 2005, si vizeaza sporirea competitivitatii mediului de afaceri din acest domeniu, cresterea exportului si a numarului de locuri de munca, si formarea unui brand romanesc recunoscut pe plan mondial. "In 2006, exportul romanesc in materie de IT a crescut cu 22% fata de anul trecut", a declarat Iuliu Winkler, Ministrul Delegat pentru Comert. Anul acesta se preconizeaza un export in valoare de 350 milioane euro. Pietele de prim interes sunt SUA, UK si tarile de limba germana. INITIATIVA. Proiectul este realizat in parteneriat public privat, cu o participare importanta din partea Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID) si CHF International Romania, partenerii constituindu-se in "Coalitia Tech 21". Se contureaza deja primele rezultate: domeniile tinta identificate pentru inceput sunt reprezentate de sectorul automatizarii automobilelor si cel al securizarii datelor.Citește pe Antena3.ro