Piaţa serviciilor de televiziune mobilă, care ar putea ajunge la 20 de miliarde de euro in 2011, este in atenţia Comisiei Europene, care incearcă stabilirea unui cadru favorabil dezvoltării acestor servicii in UE.
Piaţa serviciilor de televiziune mobilă, care ar putea ajunge la 20 de miliarde de euro in 2011, este in atenţia Comisiei Europene, care incearcă stabilirea unui cadru favorabil dezvoltării acestor servicii in UE.
Comisia Europeană a adoptat recent o strategie pentru promovarea serviciilor de televiziune mobilă in cadrul celor 27 de state membre ale Uniunii Europene. Comisarul european pentru Societatea Informaţională şi Media, Viviane Reding, este de părere că "broadcastingul mobil este o ocazie importantă pentru Europa să işi menţină şi să işi extindă dominaţia in domeniul tehnologiei mobile şi al serviciilor de audiovizual".
Pănă acum, gradul de penetrare a serviciilor mobile de televiziune este destul de mic pe continentul nostru, in timp ce concurenţii au marcat progrese semnificative. De exemplu, in Coreea de Sud, cea mai dezvoltată piaţă asiatică din acest punct de vedere, rata de penetrare a acestor servicii este de aproape 10%. In acest timp, in Italia, cea mai dezvoltată ţară europeană din domeniu, acest indice se situează de-abia la nivelul de 1%.
PIAŢĂ. Interesul Comisiei Europene pentru dezvoltarea serviciilor de televiziune mobilă este cu atăt mai justificat de sumele care se estimează că se vor invărti in această industrie. Se estimează că piaţa va ajunge la 20 de miliarde de euro in 2011, cu 500 de milioane de clienţi la nivel mondial. Anul următor este considerat crucial pentru dezvoltarea acestui tip de servicii pe continent, datorită importantelor evenimente sportive programate in 2008, Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice de Vară, care reprezintă oportunităţi importante de popularizare a televiziunii mobile. Comisia a identificat o serie de factori-cheie ai dezvoltării acestor servicii. Stabilirea unui standard comun şi asigurarea in acest fel a interoperabilităţii, după modelul de succes al standardului GSM, sunt cele mai importante. Cele mai mari şanse le are, la acest capitol, DVB-H, deja lansat şi testat cu succes in 18 ţări europene.