A trecut de outdoor si urmeaza radioul. Internetul vinde din ce in ce mai multa publicitate, chiar daca majoritatea companiilor acorda putini bani acestui mijloc de promovare. Europa Centrala si de Est are cea mai rapida crestere in acest sector.
Cheltuielile pentru publicitatea pe Internet vor creste cu 28,2% in 2007, in timp ce in celelalte sectoare media cresterea va fi de numai 3,9%. Un studiu al Zenith Optimedia, companie care ofera servicii media, prezinta o suma de 435 de milioane de dolari care ar reprezenta investitiile globale in publicitate in 2006. Acest indicator va ajunge la 510,8 milioane in 2009. Raportul analizeaza 63 de tari, printre care si Romania.
EVOLUTII IN EST
|
Europa de Est este pe locul patru
intr-un top al principalelor regiuni investitoare in publicitate dupa
America de Nord, Europa de Vest si Asia Pacific, si este regiunea cu cel mai sustinut ritm de crestere, preconizata la 13,8 milioane de dolari pana in 2009. Anul acesta, investitiile din aceasta zona au fost de 27,2 millioane de dolari, cu patru milioane mai mult decat anul
trecut. In Romania, bugetele pentru acest domeniu sunt "jenant de mici", apreciaza Madalin Matica, director DotCommerce.
|