Cauţi un screensaver pe internet? Ai o şansă din două să aterizezi pe un site "blindat" cu viruşi sau programe spyware. Cauţi chestii gratuite? Şansele scad undeva la 30%.Căutările pe internet după cuvinte din domeniul muzical sau cel tehnologic oferă cele mai mari şanse de returnare a unui site cu spyware sau alt gen de cod maliţios, arată rezultatele unui nou studiu realizat de compania de securitate informatică McAfee.
Statistică site-uri nesigure prin motoarelor de căutare
Cauţi un screensaver pe internet? Ai o şansă din două să aterizezi pe un site "blindat" cu viruşi sau programe spyware. Cauţi chestii gratuite? Şansele scad undeva la 30%.
Căutările pe internet după cuvinte din domeniul muzical sau cel tehnologic oferă cele mai mari şanse de returnare a unui site cu spyware sau alt gen de cod maliţios, arată rezultatele unui nou studiu realizat de compania de securitate informatică McAfee: "Situaţia siguranţei motoarelor de căutare". De exemplu, aproape 42% din rezultatele intoarse in urma folosirii cuvăntului "screensavers" au condus către site-uri marcate cu avertismente roşii sau galbene de serviciul SiteAdvisor oferit de McAfee. Alte cuvinte riscante făceau referire la programe de file-sharing, precum BearShare, LimeWire sau Kazaa. Cel mai riscant termen de căutare pe Google a fost desemnat ca fiind "excite.com" - cu 76,22% rezultate riscante.
La modul general, combinaţiile care conţin termenul "free" sau se referă la servicii rezervate adulţilor generează o mulţime de site-uri nesigure drept rezultat al căutării.
VESTEA BUNĂ. Totuşi, concluzia este una optimistă. In ansamblu, utilizarea motoarelor de căutare este mai sigură decăt in urmă cu 12 luni. Deşi aproape 4% din rezultatele căutărilor au condus spre site-uri riscante, procentul a scăzut cu 1% faţă de anul trecut.
S-a observat că riscurile sunt mai mari cănd sunt accesate cuvintele-cheie pe post de reclame, care generează mare parte din veniturile companiilor care gestionează motoare de căutare. Potrivit McAfee, aproximativ 7% din link-urile de acest gen conduc spre site-uri cu un potenţial de risc ridicat. Şi in acest caz, insă, procentul este mai mic, faţă de 8,5% anul trecut.
Serviciul SiteAdvisor acordă un calificativ site-urilor in funcţie de ameninţările la care ii expun pe utilizatori. Studiul a fost efectuat prin utilizarea a aproape 2.300 de cuvinte-cheie prin intermediul celor mai populare 5 motoare de căutare: Google, Yahoo, MSN, AOL şi Ask. McAfee a constatat o scădere semnificativă a riscurilor utilizării serviciilor oferite de Google, AOL şi Ask. Companiile din această industrie iau măsuri pentru minimizarea acestui potenţial, Google de exemplu etichetănd uneori site-urile pe care le consideră riscante.