x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Util - Mobilul, furnizor de continut

Util - Mobilul, furnizor de continut

de Mihai Manole    |    29 Ian 2007   •   00:00
Util  -  Mobilul, furnizor de continut

Se impune convergenta tehnologiei mobile cu site-urile de socializare. Mai bine de 80% din telefoanele mobile vandute in prezent sunt dotate cu camera foto-video. 4% din utilizatori isi folosesc celularul pentru a posta continut pe internet.

Vremurile in care telefonul mobil era util pentru ca puteai vorbi cu usurinta cu cei dragi sunt pe cale sa ramana doar in mintea visatorilor. Astazi telefonul trebuie sa fotografieze, sa filmeze, sa iti puna muzica, sa proceseze, acestea sunt functiile care ii definesc acum utilitatea.

DIRECT PE SITE. Un studiu realizat in Marea Britanie si Statele Unite a scos la iveala ca tot mai multi utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila isi folosesc telefoanele pentru a genera continuturi pe care apoi le incarca pe o multime de site-uri. Dintre acestea, categoria site-urilor de socializare este pe primul loc in topul preferintelor. Cercetarea realizata de Telephia, companie specializata in analiza pietelor de telecom si de media mobile, arata ca 4% din englezii detinatori de mobil au postat materiale realizate pe telefon pe site-uri sociale, bloguri sau pagini personale.

De altfel, 80% din noile telefoane vandute au incorporata o camera video si 85% din utilizatori "SMS-uiesc" pentru a sta in contact cu prietenii. Desi aceasta ocupatie a postarii de pe mobil pe site-uri nu are inca o mare amploare, ea se apropie ca popularitate de vizionarea materialelor video pe mobil, si aceasta preferinta a consumatorilor indica evolutia necesara a industriei de profil, care va trebui sa integreze tehnologia mobila in lumea internetului social.

INTEGRARE. Aceasta tendinta este deja afirmata in Marea Britanie de intentia unor operatori de telefonie mobila, cum ar fi Vodafone si O2, de a oferi servicii mobile pentru site-uri precum MySpace. In acelasi timp, in SUA, acest site are deja o versiune mobila, procentul celor care folosesc aceasta varianta pentru a uploada materiale direct de pe telefon fiind mai ridicat, de 6%. In topul site-urilor care beneficiaza de cele mai multe "postari" de aceasta natura se afla MySpace, cu 21% in Anglia si 32% in SUA, in timp ce YouTube ocupa pozitia a treia in ambele tari, cu circa 10% (procente calculate din numaul celor care pretind ca au incarcat pe site-uri materiale de pe mobile).

Bineinteles, categoria de varsta cea mai interesata de astfel de compatibilitati tehnologice este reprezentata de cei de 15-24 de ani, acestia fiind aproape de doua ori mai dispusi sa genereze continut mobil pentru site-uri de tipul MySpace.
×
Subiecte în articol: IT