x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Virtual - O alta viata pe net

Virtual - O alta viata pe net

de Mihai Manole    |    22 Noi 2006   •   00:00
Virtual - O alta viata pe net

Peste un milion si jumatate de internauti au o existenta paralela prin intermediul celei mai populare lumi virtuale, Second Life, care intampina insa din ce in ce mai multe probleme.

Second Life are peste un milion si jumatate de "locuitori" si numarul lor creste cu circa 38% in fiecare luna. Cei care intra in acest joc isi pot construi o identitate virtuala (avatar) pe care si-o asuma pe parcursul unei adevarate vieti paralele: socializeaza, fac tranzactii sau, mai nou, participa la varianta adaptata a celebrului show de televiziune "Big Brother". Posesorii de spatiu in aceasta lume platesc o taxa lunara catre Linden Lab, creatorii acestui proiect. In schimbul unei sume care porneste de la 9,95 dolari, "cetatenii" isi pot construi o lume a lor.

PROBLEME. Second Life a fost suspendata pentru scurta vreme din cauza unui virus care a ingreunat activitatea serverelor Linden Lab. In ultimul timp exista tot mai multe nemultumiri legate de nivelul de securitate informatica asigurat de creatorii jocului. Cea mai importanta controversa pe aceasta tema a fost declansata de un instrument numit copybot. Initial destinat utilizarii de catre Linden Lab in scopul gasirii vulnerabilitatilor lumii virtuale, copybot a fost modificat si a ajuns in posesia altor utilizatori. Cel care l-a vandut are avatarul Revolution si a declarat ca a efectuat mai putin de 12 tranzactii, la un pret de 30$ Linden, moneda acestei lumi. Prin intermediul acestuia pot fi replicate bunuri virtuale fara a se plati drepturile de proprietate intelectuala. Aimee Weber, un utilizator care creeaza obiecte virtuale pentru companii si institute de cercetare, este de parere ca pe termen lung nu vor exista mecanisme eficiente de protejare impotriva instrumentelor de tipul copybot. Un alt neajuns al acestui proiect semnalat de utilizatori este legat de proasta functionare a serverelor atunci cand sunt conectati simultan minimum 15.000 de rezidenti.

CA IN REALITATE
"Viata" in Second Life castiga in verosimilitate prin decizia unor mari companii precum Adidas sau Reuters de a-si deschide "reprezentante" in acest univers. Adam Reuters, avatarul unui jurnalist experimentat din domeniul tehnologiei, ii tine la curent pe cetatenii Second Life cu tot ce se intampla in lumea virtuala.

×
Subiecte în articol: IT second life