x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Moldovei este într-o mare întârziere

0
Autor: Adrian Stoica 30 Apr 2021 - 07:40
Autostrada Moldovei este într-o mare întârziere
Vezi galeria foto


Proiectul de lege pentru Autostrada Moldova (A7), ce va face legătura dintre București și Siret pe traseul Siret - Suceava - Dolhasca - Pașcani - Bacău - Focșani - Buzău - Ploiești - București a trecut de Senat și va ajunge acum la Camera Deputaților, care este for decizional. Deși s-a decis să se treacă prin Parlament proiectul pentru a-i da mai mare greutate, votul este o simplă formalitate, în condițiile în care proiectul de lege nu prevede și un termen ferm pentru finalizarea autostrăzii, proiectul precizând că termenul este de 3 ani de la data intrării în vigoare a legii, iar aceasta ar urma să se aplice de la 1 ianuarie 2022. Deocamdată singurul lucru cert este că termenele pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice au fost depășite.

 

Construcția autostrăzii a fost împărțită în șapte loturi. Pentru a urgenta execuția șoselei de mare viteză, fosta conducere a Ministerului Transportului a decis să scoată la licitație studiile de fezabilitate împreună cu lucrările de proiectare, urmând ca apoi să se organizeze licitațiile pentru desemnarea constructorilor. Deși patru din cele șapte loturi trebuiau să aibă deja gata studiile de fezabilitate și proiectarea, unele chiar de șase luni, termenele au fost decalate. Chiar dacă nu a văzut încă niciunul dintre aceste studii, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, se hazardează să avanseze termene pentru scoaterea la licitație a lucrărilor de construcție. 

 

Termene depășite pe bandă rulantă

 

-Tronsonul Ploiești-Buzău, contractul pentru SF și proiectare a fost semnat pe data de 24.09.2018 cu firma Consitrans SRL. Valoarea contractului a fost de 12,77 milioane de lei, iar documentația avea termen de finalizare în 12.11.2020. Noul termen estimat pentru predarea studiului de fezabilitate era martie 2021, dar nu a fost respectat nici acest termen. În ceea ce privește proiectul tehnic, termenul nou este luna aprilie. 

 

-Tronsonul Buzău-Focșani, contractul pentru SF și proiectare a fost semnat tot pe 29.09.2018 cu firma Consitrans SRL, având valoarea de 13,93 milioane de lei. El a avea termen de finalizat în 12.11 2020. Noul termen pentru predarea studiului de fezabilitate este luna aprilie 2021, iar pentru proiectul tehnic, luna iunie. 

 

-Tronsonul Focșani-Bacău, contractul pentru SF și proiectare a fost semnat pe 14.11.2018 cu Consitrans SRL. El a avut valoarea de 20,12 milioane de lei și a avut termen de finalizare pe 11.01.2021. Termenul nu a fost respectat, iar acum se estimează că documentația pentru SF va fi predată în luna mai 2021 (de proiectare nu mai pomenește).

 

-Tronsonul Bacău-Pașcani, contractul pentru SF și proiectare a fost semnat cu compania Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial SA. A avut o valoare de  16,95 milioane de lei și trebuia finalizat pe 1.03.2021. Termenul nu a fost respectat, iar ministrul Transporturilor estimează că documentația pentru SF va fi predată în luna aprilie 2021 (de proiectare nu mai pomenește).

 

Speranța moare ultima

 

În ciuda acestor întârzieri, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, se arată foarte optimist că la cele patru loturi vor fi demarate licitațiile pentru desemnarea constructorilor până la sfârșitul anului. Astfel, pentru tronson Ploiești - Buzău lansarea estimativă a licitațiilor de execuție a lucrărilor ar urma să aibă loc în mai - iunie, pentru tronsonul Buzău - Focșani în iulie - august 2021, pentru tronsonul Focșani-Bacău în decembrie, iar pentru tronsonul Bacău - Pașcani, în octombrie.

 

Întâlniri pentru a constata întârzierile

 

Chiar dacă primele termene din acest proiect de 329 de kilometri au fost ratate cu brio, nici conducerea Companiei de Drumuri și nici ministrul Transporturilor nu au explicat de ce s-a întâmplat acest lucru. În schimb, la începutul lunii februarie secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu declara în cadrul unei conferințe de presă că lucrurile merg bine pe A 7, fără a pomeni nimic despre depășirea termenelor. „Referitor la A7, pentru tronsoanele Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani, avem săptămânal întâlniri în care verificăm stadiul, iar dacă avem probleme sau sincope stabilim ulterior un calendar şi îl reactualizăm. Anul acesta vom lansa licitaţia de execuţie pentru Ploieşti-Buzău. Spre finalul anului am putea vedea primele utilaje care execută primii kilometri din autostrada de la Ploieşti către Moldova. Spre 2024-2025 sunt şanse bune să avem autostrada gata până la Paşcani”, spune Adrian Covăsnianu.

 

 

Tronsoanele Pașcani-Suceava, Suceava-Siret au fost scoase anul trecut la licitație în vederea realizării studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, iar pentru tronsonul Bacău-Piatra Neamț a fost semnat în ianuarie 2020 contractul pentru reabilitarea studiului de fezabilitate cu Asocierea S.C. Search Corporation SRL - Egis Romania S.Aș durata fiind de 18 luni.


 

“Din păcate, Moldova a fost uitată din cauza intereselor acestui guvern  de a investi în alte zone, iar acum șansele de a avea o infrastructură dezvoltată în această parte a țării au scăzut dramatic. Bâlbele acestui guvern cu Planul Național de Redresare și Reziliență au fost atât de mari, încât Comisia Europeană respinge pe bandă rulantă proiectele de mare infrastructură ale României”.

Răzvan Cuc, deputat PSD, fost ministru al Transporturilor 

 

Pe unde va merge autostrada

Traseul autostrăzii A 7 va începe de la Buzău, din Șoseaua Muntenia Expres, și va continua spre nord la Focșani și Bacău, apoi mai departe în zona Roman-Pașcani (unde urmează să aibă un nod de legătură cu o altă autostradă aflată în plan, Autostrada Târgu Mureș - Iași), iar apoi spre nord, la Suceava, și la granița cu Ucraina. Porțiunea dintre granița cu Ucraina și Pașcani urmează să fie realizată ca drum expres, cea între Pașcani și Bacău, ca autostradă, iar porțiunea de la Bacău la Buzău va fi realizată ca drumul expres Ploiești - Bacău, împreună cu porțiunea Ploiești - Buzău. 

 

 

 

329 kilometri va avea Autostrada Moldovei

 

Moldova: 16 kilometri de autostradă în 30 de ani

Primii kilometri de autostradă din regiunea de nord-est au fost inaugurați pe 20 noiembrie anul trecut, în plină campanie electorală, în prezența premierului de atunci, Ludovic Orban. Era vorba despre 16 kilometri din șoseaua de centură a orașului Bacău, case se suprapune cu traseul A 7, construiți cu profil de autostradă. Primele documentații privind centura Bacăului, care are 31 de kilometri, au fost realizate la începutul anilor 2000, iar între 2007 și 2008 compania Search Corporation realiza studiul de fezabilitate, proiectul tehnic și detaliile de execuție.  Proiectul a rămas în sertare până în 2017, când a fost relansat de ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, iar în decembrie 2018 era semnat contractul de execuție cu asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL.

 

 

 Finanțarea autostrăzii este incertă

Autoritățile de la București încearcă să obțină finanțarea pentru construcția celor patru tronsoane din din Autostrada Moldovei orin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Comisia Europeană nu agrează însă finanțarea proiectelor de infrastructură rutieră prin acest plan care ar trebui să fie dedicat tranziției către o economie verde și digitalizare. Alături de transoanele din Autostrada Moldovei, prin PNRR Guvernul mai vrea să obțină finanțare pentru secţiunile Târgu Mureş - Miercurea Nirajului respectiv Leghin - Paşcani de pe Autostrada Unirii (A 8), tronsonul de 13 kilometri dintre Holdea şi Margina pe A 1 Sibiu - Nădlac 2, precum şi pentru cei 42 de kilometri de pe tronsonul Nădăşelu - Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania (A 3).  


 

Citeşte mai multe despre:   autostrada Moldovei ,   autostrada a7

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României
Galerie Foto Toți parlamentarii AUR, inclusiv cei plecați din partid, cer modificarea legislației privind participarea la ceremoniile oficiale și introducerea pe lista celor care pot depune coroane de flori în timpul acestor...

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă
Galerie Foto Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, ar putea fi subiect al unui referendum pentru demiterea sa, după ce Partidul Puterii Umaniste (Social-Liberal) a anunțat că a inițiat procedurile pentru a demara această...

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica
Galerie Foto Direcția Națională Anticorupție și-a trimis, tocmai de la București, procurorii, dar și luptători ai Brigăzii Speciale de Intervenții a Jandarmeriei, pentru a „călca”, ieri, biroul primarului PNL de...

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare
Galerie Foto În toiul campaniei coaliției de guvernământ de împărțire a sinecurilor prin consiliile de administrație ale companiilor cu capital de stat pentru oamenii de partid, mai mulți parlamentari PSD au pregătit un...

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are
Câți locuitori are România? Răspunsul pare simplu, dar nu este chiar așa! Recensământul populației dă o cifră, Institutul Național de Statistică, altă cifră, Ministerul de Interne are altceva în evidențe,...

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu
Galerie Foto Sponsorizarea este considerată un act de responsabilitate socială, iar ea este definită de lege ca fiind actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor...

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj
Deși de mai bine de un an de zile guvernanții promit că vor găsi soluții pentru rezolvarea problemelor din industria de apărare, acest lucru încă nu s-a întâmplat, generând o situație din ce în ce mai...

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 
Persoanele care au trecut deja prin infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu obțin beneficii suplimentare în urma vaccinării anti-COVID, în timp ce persoanele care nu au avut boala beneficiază maxim de vaccinare, arată...

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București
Galerie Foto Poluarea din România a ajuns din nou în presa occidentală, după ce jurnaliștii de la publicația franceză Libération au realizat un reportaj despre poluarea cauzată de fabricile de ciment. La Fieni, în județul...

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad
Galerie Foto Raportul MCV, prin care Comisia Europeană a anunțat că nu ridică mecanismul de monitorizare pe Justiție, în ceea ce privește România, precum și atentatul de la Arad, în urma căruia și-a pierdut viața...

Cluj-Napoca, dotată cu indicatoare rutiere de o companie amendată, anul trecut, pentru trucarea unor licitații

Cluj-Napoca, dotată cu indicatoare rutiere de o companie amendată, anul trecut, pentru trucarea unor licitații
Galerie Foto Autoritățile locale din Cluj-Napoca au cumpărat, la începutul acestei luni, peste 5.000 de indicatoare rutiere, la bucată, la care se adaugă o suprafață totală de 1.750 de metri pătrați de asemenea produse,...

Comunitatea LGBT dă si ea o gaură la bugetul public

Comunitatea LGBT dă si ea o gaură la bugetul public
Un incident de la o manifestare LGBT din 2013 a devenit obiectul unei plângeri împotriva statului român la CEDO, încheiată cu satisfacerea parțială a reclamanților. Aproape 60.000 de euro plătiți din bugetul pu...

Oamenii speriați de urs cred că autoritățile așteaptă să fie victime

Oamenii speriați de urs cred că autoritățile așteaptă să fie victime
Locuitorii din nordul județului Dâmbovița sunt terorizați de prezența unui urs care le intră în gospodării. Deși mai mulți au semnalat prezența animalului, autoritățile se limitează la a da doar...

Înmormântarea omului de afaceri din Arad ar putea fi cheia rezolvării cazului

Înmormântarea omului de afaceri din Arad ar putea fi cheia rezolvării cazului
Galerie Foto Unul dintre cei mai buni criminaliști din România, colonelul în rezervă Andrei Banu, explică ce eroare se face în cazul anchetei de la Arad. Andrei Banu a condus Serviciul Investigații Criminale din cadrul IPJ Pra...

Cascada Bigăr ar putea „crește” la loc în 100 de ani

Cascada Bigăr ar putea „crește” la loc în 100 de ani
Considerată unul dintre cele mai frumoase obiective turistice din țară, cascada Bigăr din Parcul Național Cheile Nerei-Beușnița, s-a prăbușit, luni seară, generând un imens scandal. Inițial, Romsilva a...
Serviciul de email marketing furnizat de