Puţini sunt aceia care au aflat despre pasiunile "motorizate" ale Regelui Mihai. A condus maşini şi motociclete de colecţie, a pilotat avioane (zbura chiar şi de trei ori pe săptămână doar pentru relaxare) şi a fost pilot profesionist (a alergat la curse şi pentru a-şi întreţine familia!)
În timpul celui de-al doilea război mondial, Regele Mihai conducea un Mercedes de teren, cumpărat în 1938. Apoi, mai există colecţia sa de jeep-uri militare de epocă restaurate de el însuşi în atelierul de la Versoix, fiind uneori ajutat de Regina Ana. Printre performanţele sale se numără reconstrucţia de la zero a opt jeep-uri militare din al II-lea Război Mondial. Un ofiţer român a adus de pe frontul rusesc un jeep de care Mihai I de România s-a îndrăgostit pe loc. Din cele cinci jeep-uri în stare de funcţionare de la Versoix, "vedeta" colecţiei a aparţinut generalului american George Patton. Era un cadou al generalului făcut Prinţului Philippe de Luxemburg, jeep-ul-model Bantam, fiind adus pe... roţi de Regele Mihai însuşi, în 1969. Atunci când a împlinit 16 ani a primit cadou un Jaguar albastru, comandă specială pentru aniversarea sa. În 1916 primul Rolls Royce din Sud Estul Europei a sosit în România, iar până la sfârşitul celui de-al doilea război mondial, în garajele Casei Regale erau parcate patru Rolls Royce, care aparţineau Regelui Ferdinand, Regelui Carol, Reginei Maria şi Regelui Mihai. Acesta din urmă, la numai 6 ani (în 1927!), a condus - stând pe genunchii şoferului, prima maşină - un Rolls Royce Silver Ghost! Aparţinuse bunicului său, Regele Ferdinand, dar a învăţat să conducă la Cotroceni! Regele Mihai, care din 2005 conduce limuzine BMW Seria 7, a fost prezent şi la lansarea în România a celui mai nou model Rolls Royce Phantom Extended Wheelbase.
MOTOCICLIST PE ULIŢA SATULUI. În satul gorjean Dobriţa, conacul lui Dimitrie Culcer, primul medic din Târgu-Jiu, l-a găzduit în august 1944 pe Regele Mihai I, împreună cu toata suita regală. Conacul a devenit casa de protocol pentru oficialităţile comuniste, după care a fost transformat în fermă, apoi recâştigat în instanţă de actualul proprietar. Bătrânii îşi amintesc că Regele Mihai I era o persoană foarte jovială, stătea de vorbă cu sătenii şi "se plimba pe uliţele satului cu motocicleta. Odată s-a răsturnat cu motocicleta şi s-a lovit la cap. Au venit atunci foarte mulţi medici". Regele Mihai I visa atunci numai mecanică, avioane şi maşini.
Citește pe Antena3.ro