x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special "Turist în România" s-a blocat în licitaţie

"Turist în România" s-a blocat în licitaţie

de Vali Blanaru    |    Elena Stan    |    28 Iul 2009   •   00:00
"Turist în România" s-a blocat în licitaţie
Sursa foto: Dan Marinescu/Jurnalul Naţional

Elena Udrea are bătăi de cap în cheltuirea banilor pentru promovarea turismului intern. Programul "Turist în România" are toate motivele să nu înceapă în luna august, aşa cum era programat. Motivul: rezultatul licitaţiei a fost contestat de una din firmele care au pierdut, iar Pro TV şi Realitatea au anunţat că nu vor difuza spoturile.



Asocierea formată din firmele Best Advertising&Consult SRL şi Optimedia SRL a câştigat ieri licitaţia organizată de Ministerul Turismului pentru realizarea campaniei "Turist în România", cu o ofertă de 3,61 milioane de lei, fără TVA. Spoturile cu o durată de 30 de secunde ar fi trebuit să fie difuzate începând în 1 august pe Pro TV, Realitatea şi Antena 3. Bugetul total alocat de Minister pentru acest proiect este de un milioan de euro.

OFERTE MULT SUB PREŢUL PIEŢEI
Ministerul a primit cinci oferte pentru realizarea acestei campanii, din partea firmelor Ars Advertising, Media Today, Media Investment şi asocierilor Media One - Diadikasia Business Consultans, respectiv Best Advertising - Optimedia.

Toate cele cinci agenţii au depus oferte la preţuri cu mult sub nivelul pe care Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3 le practică pe piaţa de publicitate.

Consorţiul Best Advertising - Optimedia a oferit de departe cel mai bun preţ pentru publicitate pe Pro TV şi pe Realitatea TV.

Oferta Best Advertising - Optimedia a propus un preţ de 578 de lei (138 de euro) pentru un punct de audienţă pe Pro TV, 301 lei (72,1 euro) pe punctul de audienţă la Realitatea TV şi 348 de lei (83,4 euro) pentru Antena 3.

Cea mai apropiată ofertă a fost cea a Ars Advertising, cu 1.076 de lei (258 de euro) pentru Pro TV, 360 de lei (86,3 euro) pentru Realitatea TV şi 348 de lei (83,4 euro) pentru Antena 3. Preţul pentru un punct de audienţă reprezintă banii pe care un client de publicitate îi plăteşte pentru o reclamă care are 1% rating.

Clasamentul ofertanţilor a fost întocmit prin aplicarea unui algoritm de calcul prevăzut în caietul de sarcini, potrivit unui comunicat al Ministerului Turismului. "Valoarea totală a ofertei câştigătoare se ridică la 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 euro, fără TVA şi fără taxa de cinema", se menţionează în comunicat.

CONTESTAŢII
Rezultatele licitaţiei au fost contestate imediat de Ars Advertising, compania a cărei ofertă s-a clasat pe locul doi.

 "Consider că preţul oferit de Best Advertising - Optimedia este nejustificat de mic", a declarat Gabriel Ştefănescu, directorul Ars Advertising citat de paginademedia.ro.

Prin campania "Turist în România" ar fi trebuit să se difuzeze spoturi cu o durată de 30 de secunde pe cele trei posturi selectate în perioada august-decembrie 2009. "În zile următoare, Ministerul Turismului va parcurge etapele legale pentru încheierea contractului de achiziţie publică", se spune în comunicatul MT. Greu de crezut că acest lucru se va întâmpla.

TELEVIZIUNILE REFUZĂ SĂ DIFUZEZE CAMPANIA

Ca şi cum contestarea rezultatelor licitaţiei nu ar fi fost suficientă, posturile de televiziune au anunţat că nu vor difuza campania. "Postul Realitatea TV nu va difuza campania Turist în România", a declarat Sorin Enache, directorul general Realitatea -Caţavencu, citat de paginademedia.ro. "Nu ne-a cerut nimeni nici o ofertă pentru acest subiect. Agenţiile participante au licitat din burtă. În aceste condiţii, această campanie nu va rula pe Realitatea TV. Preţurile sunt mult sub nivelul pieţei. Este inadmisibil. Ministerul Turismului a stabilit cu câţi bani să ne cumpere publicitate. Este criză, dar nici chiar aşa", a spus Enache.

Laurenţiu Ionete, manager CLIR Media, regia care administrează spaţiul publicitar al Antenei 3, îşi reînnoieşte declaraţia dată acum o săptămână pentru paginademedia.ro: "în condiţiile actuale de preţ, Antena 3 nu va difuza campania." "Nu acceptăm ca preţul produsului nostru să fie fixat aleatoriu de către terţi", spune Ionete.

O poziţie similară a adoptat şi Pro TV, care a anunţat că nu va difuza campania "Turist în România" la preţurile cu care parteneriatul Best Advertising - Optimedia a câştigat licitaţia de la Ministerul Turismului. "Până acum nu am fost contactaţi de aceste agenţii, nici ca să ne ceară un preţ pentru a participa la licitaţia publică, nici pentru a ne anunţa că au câştigat şi doresc să difuzeze campania. Preţul propus ministerului, pe baza căruia înţelegem că s-a şi câştigat licitaţia, este ridicol de mic pentru Pro TV", a declarat directorul de vânzări Pro TV, Zoe Vasilescu.

Campanie românească
Prin campania de promovare internă "Turist în România", Elena Udrea doreşte să determine cât mai mulţi români să-şi petreacă vacanţele în ţară şi să crească numărul de turişti cu 10% faţă de anul trecut. Udrea estima că pe 15 iunie va începe campania de promovare a României ca destinaţie de vacanţă pentru turiştii români sub sloganul "Turist în România". Conform caietului de sarcini, campania ar trebui să înceapă la 1 august şi să se finalizeze la 25 decembrie 2009. Publicul-ţintă sunt turiştii cu vârste între 18 şi 65 de ani, din mediile urban şi rural, cu venituri şi studii medii. Spoturile video, de 30 de secunde, urmează a fi puse de Minister la dispoziţia firmei câştigătoare, iar 40% dintre acestea vor fi difuzate în prime time.

Best Advertising
Best Advertising - Optimedia, parteneriatul care a câştigat campania internă Turist în România, se ocupă şi de promovarea MT pe CNN. Astfel, campania "Romania - land of choice" va fi difuzată pe CNN tot prin intermediul celor două agenţii. Bugetul pentru CNN este de 334.000 de euro, fără TVA. Dacă va reuşi să ducă la bun final contractul, Best Advertising împreună cu Otimedia vor intermedia numai pentru Ministerul Turismului contracte în valoare de peste 1,2 milioane de euro. Dealtfel, Best Advertising pare a fi abonată la contracte cu insituţiile statului. Anul trecut, Best Advertising câştiga un contract în valoare de 1,2 milioane de euro prin trebuia să facă publicitate unui site deţinut de către Agenţia pentru Strategii Guvernamentale. Best Advertising & Consult este o agenţie de publicitate înfiinţată într-un apartament din Sectorul 3, care până la acel moment nu realizase nici o campanie mediatică la nivel naţional. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, compania are doi acţionari: Cherechesiu Septiumiu Manuel (67%) şi Viorel Curelea (33%). Septimiu Cherechesiu este şi director de dezvoltare al ziarului Ziua. În cadrul campaniei de 1,2 milioane de euro Best Advertising trebuie să promoveze pagina de internet www.fonduri-ue.ro.


×
Subiecte în articol: licitatie