Tehnologia cu baterii electrice ca alternativă la combustibilii convenţionali ai autovehiculelor nu o să meargă ca pe roate aşa cum este de aşteptat.Din contră, aceste maşini se vor dovedi a fi, peste cel mult doi ani, mai costisitoare şi mai poluante decât cele pe benzină şi motorină, pentru că, în realitate, consumă foarte multă energie, a cărei producere generează tot poluare, avertizează experţii citaţi de Daily Mail.
O echipă de cercetători de la Institutul britanic de Inginerie şi Tehnologie scrie în revista proprie, E&T, că mult-lăudatele performanţe ale vehiculelor electrice sunt "pure fantezii". Mai ales că sunt "energofage", folosind aceeaşi tehnologie pe bază de ioni de Litiu, ca şi telefoanele mobile şi trebuind să fie încărcate după fiecare sută de kilometri parcursă.
Pentru comparaţie, experţii de la E&T dau ca exemplu modelele standard de Ford Focus şi Volkswagen Golf, care pot parcurge cu un rezervor plin de combustibil peste 350 de kilometri, cu o viteză medie de 70 de kilometri pe oră. Or, pentru ca o maşină electrică să obţină performanţe asemănătoare, ar trebui să aibă o baterie de 1,5 tone, ceea ce ar face ca numai bateria să fie mare cât un autoturism convenţional, nemaivorbind de costurile ce ar depăşi 100.000 de euro. În plus, în timp ce rezervorul de combustibil al unei maşini convenţionale se umple în 2-3 minute, bateria unei maşini electrice se încarcă în cel puţin 30 de minute.
Citește pe Antena3.ro