Decizia a fost luată din cauza "abuzurilor intolerabile", a declarat ministrul Transporturilor, Aaron Farrugia, citat de Reuters.
"Încălcările normelor sunt atât de numeroase încât nici măcar dublarea numărului de ofițeri de control peste noapte nu ar fi rezolvat problema", a declarat el.
Scuterele electrice private vor fi în continuare permise, iar stimulentele introduse vor încuraja oamenii să își cumpere propriile scutere.
Decizia face din Malta prima țară europeană care interzice închirierea scuterelor, deși capitala Franței, Paris, a luat o decizie similară în septembrie, după organizarea unui referendum.
Pietonii, în special în orașele de coastă Sliema și St Julians, s-au plâns frecvent de scuterele parcate la întâmplare care blochează trotinetele și accesul la garaje și case.
Între timp, automobiliștii spun că scuterele apar din senin, uneori pe contrasens. Au fost raportate mai multe accidente majore.
Guvernul a declarat la începutul acestui an că ia în considerare crearea unor zone de parcare desemnate pentru cele 5.000 de scutere de pe insulă, înainte de a le interzice complet.
Primarul din Sliema, John Pillow, a salutat vineri decizia, spunând că introducerea scuterelor a fost lipsită de reglementare, iar abuzurile nu au fost controlate.
Grupul de susținere a bicicliștilor Rota a criticat însă această măsură, afirmând că problemele sistemului sunt cauzate de lipsa de viziune politică și de lipsa de voință de a reglementa micromobilitatea partajată. În opinia grupului, autoritățile ar trebui să se concentreze pe furnizarea unei infrastructuri mai bune.
Farrugia a declarat că închirierea de scutere electronice nu reduce utilizarea mașinilor. "Studiile și experiența internațională arată că scuterele înlocuiesc mersul pe jos și transportul public și nu mașinile", a spus el.
(sursa: Mediafax)