Apa de ploaie umplea locul impactului și existau riscuri de alunecări de teren care ar putea pune în pericol salvatorii care cercetează terenul dificil și puternic împădurit, a anunțat televiziunea de stat.
Vremea ploioasă era prognozată să dureze pentru restul săptămânii.
Zborul MU5735 se afla pe ruta Kunming, capitala provinciei Yunnan, din sud-vestul țării, către Guangzhou, în provincia Guangdong, la granița cu Hong Kong, când avionul Boeing 737-800 s-a prăbușit brusc de la altitudinea de croazieră cam în momentul în care, în mod normal, ar fi trebuit să înceapă să coboare înainte de aterizare.
Cauza prăbușirii în munții din regiunea Guangxi nu a fost încă stabilită, iar autoritățile aviatice au avertizat că investigația va fi foarte dificilă din cauza pagubelor grave suferite de aeronavă.
China a făcut mari progrese în îmbunătățirea standardelor de siguranță aeriană în ultimele două decenii, iar dezastrul de luni a fost primul accident major din ultimii doisprezece ani.
De la producerea accidentului, China Eastern și două subsidiare și-au ținut la sol flota de peste 200 de avioane Boeing 737-800. Ultimul avion de linie comercial care s-a prăbușit în China continentală a fost în 2010, când un avion Embraer E-190 al Henan Airlines s-a prăbușit.
La prima conferință de presă organizată de guvern marți seara târziu în Guangxi, un oficial din domeniul aviației a declarat că avionul 737-800 care s-a prăbușit îndeplinea standardele de navigabilitate înainte de decolare, iar membrii echipajului erau în stare bună de sănătate.
Dezastrul survine în condițiile în care Boeing încearcă să se redreseze după mai multe crize, în special impactul pandemiei de coronavirus asupra transportului aerian și îngrijorările legate de siguranța modelului său 737 MAX, în urma a două accidente majore.
China Eastern se confruntă, de asemenea, cu pierderi tot mai mari și cu o supraveghere mai atentă din partea autorităților de reglementare în urma accidentului.
(sursa: Mediafax)