Timişorenii vor putea circula timp de o lună cu un autobuz electric din China, care a intrat în teste începând de vineri, primăria intenţionând ca pe viitor să introducă astfel de maşini pentru transportul în comun din municipiu.
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a prezentat, vineri, primul autobuz cu motor electric care va circula timp de o lună pe o linie de transport în comun.
Autobuzul are două uşi, iar un al doilea, cu trei uşi, va fi expus în centrul oraşului pentru a putea fi studiat de timişoreni.
"Firma Cefin ne pune la dispoziţie două asemenea autobuze electrice: unul care timp de 30 de zile va fi în trafic pentru a fi testat şi un al doilea care va putea fi studiat câteva zile. Autobuzele provin din Republica China. Reiterez hotărârea noastră de a nu mai achiziţiona în Timişoara autobuze cu motor termic, ci numai cu motor electric", a afirmat Robu.
La rândul său, reprezentantul firmei Cefin, care pune la dispoziţie autobuzul electric, a spus că, deşi un astfel de autovehicul este mai scump, el aduce economii.
"Nu vorbim în momentul de faţă de o achiziţie, dar am vrut să testăm acest autobuz nou chiar pe drumurile din Timişoara, oraş obişnuit cu premiere de acest fel. Este un produs extrem de nou. Un autobuz electric înseamnă zero poluare, zero emisii, nu are niciun miros şi nu face zgomot. Testarea nu înseamnă numai probarea pe circuitul oraşului, ci şi monitorizarea tuturor caracteristicilor tehnice ale autobuzului", a afirmat directorul firmei Cefin, Stefano Albarosa.
Conform acestuia, un astfel de autobuz costă între 300.000 şi 400.000 de euro, iar mentenanţa aduce economii de 35.000 de euro pe an.
În urmă cu două săptămâni, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a semnat un protocol de colaborare cu firma Cefin, pentru a pune la dispoziţie, pentru a fi testate, două autobuze electrice pentru transportul în comun.
Primarul spunea că autorităţile vor monitoriza parametrii de funcţionare, gradul de confort, gradul de satisfacţie pe care îl conferă şi parametrii energetici, apoi va fi făcută o analiză asupra costurilor, în condiţiile în care Primăria Timişoara vrea să schimbe actualul parc auto al Regiei Autonome de Transport.
Autobuzele se încarcă electric complet în maximum şase ore, iar o altă variantă de încărcare rapidă este în trei ore, autovehiculul putând circula 250 de kilometri în trafic urban, până la următoarea încărcare.