x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cu mama la psiholog

Cu mama la psiholog

12 Dec 2008   •   00:00

Ai un copil hiperkinetic pe care nici o educatoare nu vrea să-l primească la grădiniţă, ai luat notă mică şi nu ştii cum să-ţi anunţi părinţii severi, prietenul te presează să faci sex, deşi nu eşti decât în clasa a VI-a, sau poate eşti un “tocilar” invizibil pe care nu-l observă nimeni în clasă.

Puteţi scrie tot ce vreţi, fără să vă fie frică sau jenă, fie că sunteţi elevi, părinţi sau profesori, pe e-mail: scoala@jurnalul.ro sau la adresa Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D, etaj VIII, Sector 1, Bucureşti. Consilierii şcolari vor oferi soluţii pentru problemele voastre în pagina de Şcoală.

 
“Mă interesează cum pot lucra cu un elev care este în clasa a V-a şi are ADHD (sindrom hiperkinetic), într-o clasă de 28 de elevi? Nu scrie, îşi deranjează colegii mişcând banca, luându-le pixurile, se ridică din bancă..”
profesor, judeţul Braşov

 

“Tulburarea deficitului de atenţie şi hiperactivitate, cunoscută ca ADHD, poate fi confundată uneori cu deficite educative, comportamente agresive, combinate eventual cu retard mental uşor sau cu debutul unor tulburări de natură psihiatrică. De aceea este necesară diagnosticarea medicală a acestei tulburări, la solicitarea părinţilor elevului despre care vorbiţi. Pe baza acestui diagnostic, însoţit de o schemă adecvată de tratament, se construieşte o echipă de lucru alcătuită din: părinţi, medic, psihoterapeut, consilier şcolar, profesor diriginte, alţi profesori de la clasă, eventual profesor de sprijin sau asistent social. Intervenţia educaţională în aceste cazuri cuprinde activităţi de informare a profesorilor şi părinţilor privind specificul ADHD, prevenind comportamentele marginale sau discriminarea şi cu scopul adaptării predării-învăţării la contextul educativ. De asemenea, sunt indicate activităţi suplimentare de fixare-recuperare a conţinuturilor predate, desfăşurate individual şi în grupuri mici, cu toţi elevii, în funcţie de evoluţia lor şcolară.”

  • Daniela Drăghici, psiholog şcolar, Colegiul Tehnic “Gh. Airinei” Bucureşti

×
Subiecte în articol: scoala